ד"ר אמיר ח'ניפס, יו"ר המרכז הישראלי-דרוזי, הבהיר לשרה גילה גמליאל כי נוכחותה בטקס יום הזיכרון בכפר הדרוזי עוספיה אינה מבורכת. "כמובילי המחאה בחברה הדרוזית אנחנו אומרים לה – תודה רבה, אבל לא הפעם", אמר בשיחה עם ליאת רון בתוכניתה ברדיו צפון 104.5FM.

לאחר הביקורת: גולדקנופף וטסלר ביטלו הגעתם לבית העלמין
חשש בבאר שבע מהגעת בן גביר לטקס יום הזיכרון: "מספיק שבן אדם אחד יגיד מילה"
ח"כ צביקה פוגל לא יגיע לבית העלמין ביום הזיכרון: "כבוד הנופלים חשוב מכבודי"
 

ח'ניפס הזכיר כי גמליאל ישבה בממשלה שהעבירה את חוק הלאום, שפגע במעמדם של הדרוזים אזרחים ישראל. "זה לא מתקבל על הדעת ששרה שהצביעה בעד חוק הלאום וחוק קמיניץ תגיע לטקס", תקף. "העניין הוא לא אישי, היא שותפה בממשלה שפוגעת במדינה ובציוויונה הדמוקרטי. הם אלו שיבואו ביום הזיכרון ויספרו לנו סיפורים על כמה שהם אוהבים אותנו? אף אחד לא יקבל את זה".

"אנחנו לא רוצים לארח אותך, לא רוצים לשמוע אותך, לא מעניין אותנו מה את הולכת להגיד, זה לא יעזור לך", חזר והדגיש. "את פישלת, את פגעת בנו, ואנחנו לא מעוניינים ולא רוצים שתבואי אליינו בטקס יום הזיכרון, נקודה. אל תכריחו אותנו לעשות דברים שאנחנו לא רוצים לעשות".

שר התקשורת לשעבר איוב קרא מסר: "יש פה פרוטוקול שצריך לכבד אותו, ולא שום אדם פוליטי לא רשאי לגעת בו. הפרוטוקול אומר חד משמעית שצריך להיות נציג ממשלה, והנציג אכן יגיע ויקבל את הכבוד הראוי לו, ובטח השרה גמליאל שנחשבת לידידה של העדה הדרוזית. זו בושה לפגוע בתדמיתה, או בכל הליך הקשור אליה, ולייצר אותה באסכולה הלא נכונה, עם כל הכבוד. היא עשתה רבות למען המגזר".

"אף אחד לא מדבר עם המשפחות השכולות, אני שומע עסקני מפלגות שמנסים לתפוס טרמפ ולהשיג רווח פוליטי ואני מצר על כך. אני קורא לגילה גמליאל חברתי - את תתקבלי כאורחת כבוד ובהערכה בבית העלמין הצבאי בעוספיה", הוסיף.