שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) התייחס אתמול לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, וטען כי "הוא מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה. הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. זה פרא אדם". חבר הכנסת וחבר מפלגתו יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), הגיב היום (שני) לדבריו בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב־103fm.

עמיחי אליהו תחת מתקפה: "כך לא מתנהג שר מול נגיד בנק ישראל, עליו להתנצל"
שר בממשלה במתקפה חסרת תקדים: "נגיד בנק ישראל - פרא אדם"

"מה שיש לי להגיד לפקידים הבכירים במדינה אני אומר להם", ציין חבר הכנסת. "אני חושב שהיה ראוי שאותו נגיד היה חוסך מהתקשורת העולמית את דעתו האישית על הרפורמה במערכת המשפט. מאחר והוא אמר, השר אליהו הביע את כאבו, ראה פקיד בכיר ככל שיהיה שמוציא את דיבתה של הרפורמה והפוליטיקה הישראלית. אני אישית לא הייתי אומר את זה. את מה שיש לי להגיד לאותם פקידים בכירים או ראשי מערכת הביטחון אני אומר להם את מה שיש לי להגיד להם דרך הצינורות המקובלים ובחדרי חדרים". 

על השר אליהו הוא אמר כי "השר התנצל על כך שהוא אמר את המילים הבוטות האלה בשידור, אני לא הייתי אומר, אבל אני חושב שהשר בסופו של דבר הביע את כאבו מול פקיד בכיר שהוציא את דיבת הרפורמה שהיא חשובה מאוד". עוד הוא הוסיף: "יש לנו פקידים מצויינים שמנהלים את המדינה, ומדי פעם אנחנו כפוליטיקאים מתפקידנו להזיז אותם כפי שאנחנו קיבלנו את המנדט מהציבור לעשות זאת".

גפני נגד הנגיד: "למה אתה צריך להביע דעה בעניין הזה?". צילום: ערוץ כנסת

בנוסף, השר הגיב על הצו על התנאי של בג"ץ על חוק בן גביר, והסביר כי "אנחנו רואים שוב פעם, לצערי, פעם אחר פעם, איך מערכת המשפט שוב הפעם מתערבת בהחלטת ממשלה, בחקיקה בכנסת, ושוב פעם מאבדת קצת את האיזון שעליו אנחנו מדברים כל כך הרבה בנושא הרפורמה במערכת המשפט. מוכיח לנו עד כמה אנחנו מחוייבים להתקדם בנושא הרפורמה. בית המשפט העליון, בג"ץ, בוודאי שהם גופים שאנחנו צריכים לשמור עליהם, אבל האיזון ביניהם לבין החלטות שמתקבלות בבית המשפט לבין ההחלטות שמתקבלות בכנסת ובממשלה, כל אחד והמשקל שיש לו באיזון בין הרשויות. החוק הזה חוק חשוב, כדי לייצר כלים, אנחנו במציאות מורכבת".