יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, שמחה רוטמן, התראיין הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל והתייחס להמשך חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, ולניסיונות ההידברות עם האופוזיציה שלא צלחו.

"אני בעד הידברות, אני קורא וקראתי ועסקתי רבות בהידברות, כאשר אנו מקדמים הצעת חוק שהופיעה במצע הבחירות של גדעון סער והאיש מוחק את אתר האינטרנט שלו כדי להגיד לכולם זה משהו שאני לא עשיתי, זה קצת מצחיק להגיד אחר כך בואו תדברו איתנו, כל אדם שרוצה להגיע להסכמות לטובת כלל אזרחי ישראל, מוזמן, זה לא מה שהאופוזיציה רוצה", טען בפתח הריאיון. "תשאלו את גדעון סער ויאיר לפיד מדוע הם לא מגיעים איתנו להסכמות".

עוד המשיך וטען: "אנחנו מקדמים באחריות את הרפורמה לתיקון מערכת המשפט, באשר לוועדה לבחירת שופטים-האמירה של ראש הממשלה נתניהו שהוועדה בהרכבה הנוכחי אין לה זכות קיום, זו אמירה חדה וברורה. נתקן אותה לא באופן שהוצג מלכתחילה, תיקונים נכנסו לנוסח בעבודה יסודית, ותיקונים נוספים שאפשר לדבר עליהם, תיקון מערכת המשפט זה דבר שלוקח זמן, מי שייצר הרבה מאוד מאווירת הבליץ הייתה דווקא התקשורת, לא דיברנו בשום שלב על להספיק לסיים את עילת הסבירות בכנס הקודם, אבל בתקשורת זה הוצג כאילו כן. כאשר מביאים הצעת חוק לדיון היא לא מבושלת סופית, כך מקדמים הצעת חוק, אין הצעת חוק אחת שנכנסה לוועדה ויצאה באותה הדרך. על כל פנים, אין הצדקה לוטו של שופטים על מי נכנס פנימה, זה מוסכם על כולם, מדובר בקו אדום, גם לגבי העובדה שכאשר צד פוליטי מנצח הוא יכול למנות את מי שהוא רוצה".

באותו נושא, אמר: "ההצעה שמדברת על שינוי בוועדה לשופטים הונחה על השולחן לראשונה במתווה של פרידמן-אלבשן, מה אני ולוין אמרנו? אנחנו מוכנים להיכנס מייד למשא ומתן שמדבר על שוויון לקואליציה ולאופוזיציה, ואיך הגיבה האופוזיציה? אחרי שהם לא באו היינו צריכים להתקדם לבד. הצעת החוק מדברת על כך ששופטי בתי משפט שלום ומחוזי לא ניתן למנות ברוב קואליציוני בלבד, אפשר למנות ברוב קואליציוני רק שני שופטים עליון ולא יותר, חשוב שהציבור יבין ההצעה שמונחת היום על שולחן המליאה, איננה מאפשרת השתלטות של אף צד על בית המשפט העליון".