ח"כ אופיר כץ (ליכוד) יו"ר הקואליציה הגיע אתמול לכנס בחירות בעפולה וספג קללות ממפגיני המחאה נגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. בשיחה עם גדי נס הבוקר (שני) ברדיו צפון 104.5FM הוא שיתף על שארע. 

המשק בדרך להשבתה? הקריאה הדרמטית לראשי גופים וארגונים ציבוריים
"מצטרפים לחגיגה": ההפתעה שהכינו ארגוני המחאה לזוג נתניהו

לדבריו, "הייתה תקרית אלימה אבל לא משהו שגורם לנו להתרגש, הגעתי עם השר לוין והשרה גולן לעפולה, הייתה חגיגה דמוקרטית יוצאת מהכלל. מצד אחד של הכביש אלה שמפגינים נגד הרפורמה, מהצד השני חברי ליכוד שבאו לכנס הפתיחה. שאלו אותי על ההפגנה ואמרתי שזה בסדר ולא מפריע לי ושאנחנו מדינה דמוקרטית. דקה לאחר מכן הגיע בחור ירק לעברי, ואמר שצריך להעמיד אותי לכיתת יורים. הגשתי נגדו תלונה, דיברו איתו - אני מקווה שאירועים כאלה לא יחזרו. כן להפגנות, לא לאלימות". 

בהמשך התייחס ליועצת המשפטית לממשלה, ואמר שהחלפתה היא לא על הפרק: "פיטורי היועמ"שית לא על הפרק, השלב הבא ברפורמה הוא הוועדה לבחירות שופטים". 

עוד התייחס להכרזת הקואליציה, כי במידה ובג"ץ יבטל חוקי יסוד, הוא יבטל את הבסיס המשותף בין הרשויות: "זו תהיה הפרה בוטה של האיזון בין הרשויות. זה דבר מאוד מסוכן, צריך להקפיד על האיזון. אי אפשר להחליף את הבחירות הדמוקרטיות, אלה שצועקים דמוקרטיה הם רוצים שתהיה סמכות לפקידה שתגיד 'אתה עובר את הסמכות שלה, אתה יוצא לנבצרות'. גם הייעוץ המשפטי אמר שצריך לתקן את החוק, כל חוק הוא פרסונלי בהקשר הזה, כי הוא תמיד יגע באותו הרגע בראש הממשלה. זה חוק לא רק לנתניהו, זה חוק שמסדיר בין רה"מ לבין היועצים המשפטיים קדימה". 

על מושב הקיץ, ברך: "אני חושב שהיה מושב מצוין, מושב מוצלח, העברנו במושב הזה 46 חוקים, באמת למען אזרחי ישראל. אם תשאל מישהו הוא יגיד שרק הסבירות, הטבת נקודות במס להורים עד לגיל 18, הטבות לנכי צה"ל, חוק שלי שעבר למניעת ייצוג של פגיעה בילדים, חוק לעושקי קשישים, האיזוק האלקטרוני - עשינו פה הרבה חוקים למען מדינת ישראל. הושג תקציב להקמת חדר מיון בשדרות. אנחנו עושים הרבה, לצערי זה לא בא מספיק לידי ביטוי, לכן אני מנצל את הבמה הזו להראות חלק. אנחנו נמשיך לעבוד. לי יש עוד משימה אחת, לפעול עבור חוק המצלמות בגני ילדים בגילאים 6-3, זו משימה שלקחתי על עצמי, כמו שהעברתי את חוק הענישה. אני בטוח שאצליח להעביר אותו - הביטחון של הילדים שלנו הוא מעבר לכל", כך לדבריו.