עורכת הדין שגית אפק כבר שלחה שני מכתבים ליועץ המשפטי למשרד לביטחון לאומי עו"ד אריאל סיזל בעניין הותרת ביקורים של חברי כנסת אצל אסירים, בפרט בעניינו של חבר הכנסת אחמד טיבי. היום (שני) שלחה עורכת הדין מכתב נוסף, לאחר שחבר הכנסת טען כי במשרד לביטחון לאומי מונעים ממנו לבקר אסירים, כשלחברי כנסת אחרים מותר.

מועמד לשעבר לבית המשפט העליון טען: "נתניהו מרגל איראני" - וחזר בו
ביקורת חריפה באופוזיציה על מיכאלי: "מקצינה את השיח שמאלה"

"בהמשך להתכתבותנו בעניין בקשת חבר הכנסת טיבי לתאום ביקור ובחלוף חודשיים מאז עדכונך שהשר 'הנחה לקיים דיון בהקדם' בבקשה, אף אני יזמתי שיחה עם השר בשבוע שעבר וביקשתי ממנו להידרש לבקשות. בשיחתנו ציינתי בפניו שאיני רואה מקום להתנהלות בררנית
המייצרת הבחנה בין חברי הכנסת השונים, ובטוחני כי אף אתה עומד על ענין זה", כתבה עו"ד אפק במכתב.

אחמד טיבי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אחמד טיבי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

השר בן גביר השיב: "גאה להוביל מדיניות שמסיימת את ימי הקייטנה בשב"ס. לפי הנוהל שקבע השר אוחנה, אותו חידשתי עם כניסתי לתפקיד והוא אושר על ידי בג"צ, לא כל ח"כ יורשה לבקר אסירים ביטחוניים אלא נציג אחד מכל סיעה. היועמ"שית של הכנסת מודעת לנושא זה ומתקיים מולה שיח בעניין".

עוד הוסיף: "אני לא שוכח את חבר הכנסת גטאס שהעביר פלאפונים למחבלים ולצערי גם היום יש באופוזיציה חברי כנסת שתומכים ברצח יהודים ומעודדים מחבלים ולפיכך, וודאי שצריך לנקוט בזהירות המתבקשת ולפי הנוהל הכתוב. על פי הנוהל, עליהם להגיש את שם הנציג שנבחר על ידי סיעתם ובקשה קונקרטית ואז יתקיים דיון עם אנשי המקצוע".

"לגבי ההשוואה לביקור חברי הכנסת סוכות וגוטליב את החשוד העצור בבית חולים, אין הנדון דומה לראיה בעיקר בגלל  שהסמכות לאפשר ביקורים אצל עצורי יום במעצר, נתונה על פי חוק בידי צוות החקירה ולא בידי השר", טען. 

איתמר בן גביר (צילום: מארק ישראל סלם)
איתמר בן גביר (צילום: מארק ישראל סלם)

בתגובה, כתב אחמד טיבי: "סיעת חדש תעל הודיע ב14/4 שהנציג שלה הוא חכ אחמד טיבי ובכל זאת בקשתי לא נענתה .למה לשקר? ונודע לי כי בליכוד לא היתה הודעה שגוטליב היא הנציגה היחידה לביקורי כלא וכך גם סיעות אחרות".

לדברי יועמ"שית הכנסת, היום הופנתה תשומת ליבה על ידי חברי הכנסת כי בקשות של ח"כים מהקואליציה לביקור אסירים, ואף עצורים לחקירה מאושרות במהירות רבה ואף תוך שעות בודדות. "ודאי ראוי שהתנהלות מהירה זו של המשרד, המבורכת לכשעצמה, תוחל באופן אחיד כלפי כלל חברי הכנסת", ביקשה.

היא הדגישה ליועמ"ש כי בפנייתה הקודמת עמדה על הקושי המשפטי הכרוך במניעת זכותו של חבר הכנסת מלמלא את תפקידו הפרלמנטרי כמפקח על פעילותה של הרשות המבצעת, וטענה: "אין חולק שההתעלמות האמורה מבקשתו של חבר הכנסת טיבי במשך למעלה מחודשיים מהווה פגיעה כאמור. אבקשך לפעול להבהרת הדברים לגורמים הרלוונטיים ולסיוע בתיאום הביקור לחבר הכנסת טיבי בהקדם".

המכתב האחרון מגיע על רקע ביקוריהם של ח"כים אחרים, ביניהם טלי גוטליב ויצחק קרויזר, שהגיעו לבקר את החשוד ברצח הפלסטיני בעימותים בבנימין.