לאחר שמשטרת ישראל חסמה את הכניסות לנווה אטי"ב ברמת הגולן שבו שוהה בימים אלה ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רעייתו בחופשה, עו"ד גונן בן יצחק עתר לבג"ץ כדי להפגין במקום המדובר. בשיחה היום (שלישי) עם אריה אלדד ואיתן כבל בתכניתם ב־103fm, הסביר מדוע הם נלחמים על ההפגנה המדוברת.

"יודע להצטלם": פגישת לפיד הובילה לקרב עקיצות נוסף בין הקואליציה לאופוזיציה
לקראת אירועי אומן: כך נערכים בממשלה למעבר בטוח של המתפללים לאוקראינה

"אם תפגינו בתוך המושב נתניהו ישתכנע?", תהה פרופ' אריה אלדד בפתח השיחה, ועו"ד בן יצחק השיב: "לא, אבל אני חושב שאין לנו הרבה הזדמנויות כציבור, כאזרחים במדינה, להגיע למצב שבו נציגי הציבור, ובטח ראש ממשלה, יודעים שהציבור לא שבע רצון ויש לו הזדמנות למחות. בדרך כלל אנשים כאלו, במיוחד ראש ממשלה, נמצא תחת אבטחה מאוד כבדה, מרוחק מהציבור, אנחנו לא מגיעים להרבה הזדמנויות שאנחנו יכולים להפגין".

עוד הבהיר כי "אנחנו גם תיאמנו את האירוע הזה גם מול המושב וגם דרך הוועד של המושב מול המשטרה כדי שיהיה מקום מוסדר למקום שבו יעמדו המפגינים, כדי שהדברים האלה יעשו בתיאום בלי להפריע יותר מדי לאנשי המושב".

"המשטרה מבצעת משהו שלפחות על פי דעתי מנוגד לפסיקה המאוד ענפה של בית המשפט העליון לגבי החופש להפגין", תקף, "מכיוון שאנחנו נמצאים בתקופות אחרות מפעם, המשטרה התשובה שלה מאוד פשוטה - היא פשוט התעלמה ממכתב מיצוי ההליכים, לא מנסה לקיים הידברות. מבחינתי ההגעה לבג"ץ בעניין הזה זו האופציה האחרונה, אני מעדיף להגיע עם המשטרה להסדר. אני מבין שמדובר באירוע מרוכב גם מבחינת המשטרה, אני מבין שזה לא אירוע פשוט, אני לא מקל ראש".

בנוסף, טען עורך הדין בן יצחק כי "אני בטוח שזה קשור לרוח המפקד, אני משוכנע שזה קשור לרוח המפקד. אנחנו רואים הגבלות שהולכות ונרקמות בהרבה מחוזות אחרים, יש הגבלות שאנחנו מתכוונים לטפל בהן משפטית. קשה להתעלם מרוח המפקד בעניין הזה. המחאה שלנו לא יכולה להיגזר ממה חושבים הביביסטים, אנחנו רואים שהמחאה הזו הצליחה בנקודות מאוד קריטיות כן להשפיע, ואם ניקח לדוגמה את הערב הדרמטי של פיטורי גלנט, וגם במקומות אחרים. בסוף אני לא חושב שנכון לבוא ולבדוק כל אירוע מחאה ולהשליך אותו על מה חושבים הביביסטים. הביביסטים זה כת".

עיר אוהלים של המחאה בנווה אטי"ב מול נופש נתניהו (צילום :אחים לנשק)

"כשאני מסתכל היום על קו השבר של החברה הישראלית אנחנו די מבינים איפה אנחנו עומדים, מי הגורמים השונים, גם בגורמי הימין הליברלי מבינים, הם לא קובעים את עמדתם על פי השאלה האם בנווה אטי"ב עושים הפגנה או לא. כשאנחנו רואים מה קרה בימים האחרונים, את האופן שבו הדברים זולגים מאלימות וחוסר דמוקרטיה בצד אחד לתוך מדינת ישראל, אז אפילו אחים לנשק, אפילו שם מתחילים להבין שהסמוטריצ'ים והבן גבירים מעבירים את ההפיכה המשטרית משום שבאמת חשוב להם לעשות פה הפיכה ולשנות את האופי של ישראל. זו הפיכה שמובילה בסופו של דבר לדיקטטורה", הדגיש לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm