השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע שלא יאריך את כהונתה של נציבת שב"ס קטי פרי, וחולל סערה פוליטית. זאת, מאחר שהחלטתו נוגדת את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין המחנה הממלכתי לליכוד שקובע שראשי זרועות הביטחון (נציבת שב"ס ומפכ"ל) לא יוחלפו תוך כדי מלחמה. בעקבות הידיעה שוחח היום (חמישי) יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM עם חבר הכנסת יואב סגלוביץ' (יש עתיד) שהתייחס לנעשה, וטען כי נתניהו לא מייצר את "היום שאחרי".

"ברח ברכב סיוע, הקיף עצמו בחטופים": ההערכות בנוגע למקום הימצאו של סינוואר
הגדוד של פריג'ה לרמטכ"ל: "תמוך בו כפי שגיבית את הלוחמים שהרגו חטופים"

"בוא נתחיל בזה ששירות בתי הסוהר הוא חלק מהמערכת הביטחונית – בייחוד בתקופה הזו שיש לא מעט כלואים גם מיהודה ושומרון ומעזה, וגם כאלה שהובאו מעזה לכאן לצורכי חקירה. זאת אומרת ששירות בתי הסוהר מתוח עד קצה גבול היכולת. אנחנו חוזרים לאותו עניין – בסוף נתניהו לא הולך ולא מייצר את 'היום שאחרי', ולא מקיים שום דיון כי יש שם קבוצת אנשים שלא מאפשרת לעשות שום דבר, ומצד שני הורסת באופן שיטתי. בן גביר יושב על המשאב הזה ופשוט מפרק אותו. הוא מפרק אותו וצובע אותו בצבע פוליטי".

עוד הוסיף, כי "זה מה שקורה ששמים עבריין על כיסא של השר לביטחון פנים וזה מה שקורה שראש הממשלה לא מתפקד. ממלא מקום זה בובה שתלויה על חוט שבן גביר ישחק איתה כמו שהוא רוצה. הסיפור הגדול זה ראש הממשלה – בנימין נתניהו רואה את זה, מאפשר את זה, לא עוצר את זה, ועושה בחירות לרעת מדינת ישראל. הוא עושה את זה כל הזמן. האשם הוא בבנימין נתניהו".

לדבריו, אנחנו נמצאים במצב מלחמה ואדם בלתי כשיר כמו השר איתמר בן גביר נותן את המשחק הזה במערכת הביטחונית החשובה לאין שיעור. "הנזקים האלה הם ארוכי טווח. סיפור ה-7 באוקטובר הוא כישלון טוטלי של בן גביר ונתניהו – הם לא יודעים דבר מלבד הרס טוטלי של מערכות השלטון. חלק מההרס הזה ממשיך עד עכשיו".

משפחות החטופים מפריעות לנאומו של בנימין נתניהו בכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

לסיום התייחס לחלוקת הנשקים, ואמר: "מה שהיה שם הוא לא חוקי, וצריך לבדוק מה המניעים שלו. חובה לפתוח בחקירה בשביל שנדע מה יהיה שם. הרעיון הזה שאנשים מחלקים רישוי נשק זה אירוע מטלטל. אני מקווה שזה מה שיהיה".