שרים וחברי כנסת מהקואליציה השתתפו אתמול בכנס לחידוש ההתיישבות בעזה שהתקיים בבנייני האומה בירושלים. חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד), שנכח באירוע, התייחס להחלטה לקיים אותו בעת זו בשיחה עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, ובהמשך טען כי התוכנית הצבאית לרצועת עזה "לא תוביל לתוצאות".

מארגן כנס ההתיישבות: "רקדנו ריקוד לא שמח, שרנו תפילה לחזרת השבויים"
מומחה אמריקאי על הלחימה בעזה: "קצב ההתקדמות מהיר באופן היסטורי"

"אני באופן כללי לא רוקד מאז ה-7 באוקטובר. אני כן חושב שהדרישה להתיישבות היהודית מבטאת שני דברים, ושניהם מאוד חשובים - הראשון זה לא לאבד את העמדה המסורתית של ישראל, שעל השטח הזה יש לנו זכויות, לכן זה שאיבדנו את זה, גם אם אתה רוצה לתת למישהו משהו - קודם כל זה שלנו, בזה לא השתנה דבר. ההתיישבות מייצגת קודם כל את הצדק ההיסטורי", אמר הלוי.

לדבריו, "מי ששמט את השטיח מתחת ההתנתקות זה ב־14 ביוני 2007 ביום שחמאס השתלט באכזריות על השטח. למעשה מה שישראל עושה היום היא הייתה צריכה לעשות ב־15. מלכתחילה אני ועוד 19 ח"כים חתמנו על כך שהתוצאה של המלחמה הזו והיעד שהקבינט חייב להגדיר מחדש הוא שליטה מלאה לנצח ברצועת עזה".

המסקנה המתבקשת הרציונלית מה-7 באוקטובר היא שישראל צריכה לשלוט בכל המרחב. from the river to the sea israel will be free. זו צריכה להיות המסקנה הפשוטה מאוד מזה שניסינו לתת לגורמים אחרים לנהל את המרחב. מצאו 400 מטענים בג'נין. זו תוצאה של המעשה המופקר הזה שנקרא הסכמי אוסלו".

אמצעי הלחימה והציוד הצבאי שהוחרם ממחנה הפליטים ג'נין. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"נתניהו אמר בקולו שהוא בעד שליטה ביטחונית, ושזה היעד, אני חולק בזה - אני חושב שישראל צריכה לשלוט שליטה מלאה", אמר בנוגע  לעמדת ראש הממשלה על ה"יום שאחרי" ברצועת עזה. "הניהול המקומי המוניציפלי עבד, לא אוטונומיה ריכוזית, המודל הזה שבו יש ניהול מקומי של ערבי לא שלטון מרכזי".

לאחר מכן התייחס לתוכנית הצבאית לרצועה ואמר כי "אני אומר את זה מהיום הראשון, היא לא תוביל לתוצאות. ארגוני טרור לא מכריעים באופן הזה אלא בשליטה מלאה, בפילדלפי, במקורות האנרגיה, לא להחיות את התת-קרקע, בסיוע ושליטה באוכלוסייה. אני אומר את הביקורת שלי, בהתחלה עשיתי זה בפקס אדום, אני עושה את זה מהשבוע הראשון בוועדת חוץ וביטחון. התוכנית המבצעית לדעתי לא יכולה להביא לתוצאות, המספרים גם מדברים את זה כל יום".

"ברור שאנחנו חייבים לראות את השיקול הכללי ואת הגורמים האלו, ועם זאת - אפשר לבוא למזכיר המדינה ולומר לו 'שישראל תחלק את הסיוע', לעשות אזור בטוח מכרם שלום צפונה וישראל תחלק. על כל שק קמח שהיינו מחלקים היינו מקבלים ראש של חמאסניק. היום נציג של החמאס מחלק את זה, הוא שולט באוכלוסייה, הוא מגייס. שמונה ימים הייתה הפוגה, בצפון הרצועה על פי דוחות המודיעין הישראלי, הכל חזר, הכל שוקם. זה קרה בשמונה ימים וזה יקרה בשמונה חודשים או שמונה שנים", ציין.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM