ח"כ צבי סוכות ("הציונות הדתית"), יו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לענייני אזור יהודה ושומרון, נשא היום (שלישי) נאום מיוחד לציון שנה לחברותו בכנסת ה-25. במהלך הנאום הודה סוכות כי השנה הזו שינתה אצלו את דפוסי החשיבה על הכנסת והיושבים בה: "גיליתי שרובם המוחלט של חבריי בבית הזה עובדים קשה מאוד ואכפת להם. באמת. פגשתי פה כנות, חברויות חוצות מגזרים, והרבה רצון לעשות טוב. מכל הכיוונים".

המודיעין בישראל מעריך: 32 מהחטופים בעזה נהרגו בשבי חמאס | דיווח
סקר חושף: כמחצית מהמגזר הערבי תומך בפעילות צה"ל בעזה
סקר חדש: סטודנטים ערבים חוששים לחזור לאקדמיה

צבי סוכות בנאום במליאת שנה לכהונתו כחבר כנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

יחד עם זאת, אמר על חברי הכנסת הערבים איימן עודה (יו"ר מפלגת "חד"ש") ואחמד טיבי (מפלגת "תע"ל"), כי "הם לא קוריוז, הם באמת נמצאים פה כדי לתמוך באויבי ישראל. זה אירוע אמת, את זה עוד צריך לתקן". על יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יו"ר "יש עתיד"), השר בני גנץ (יו"ר "המחנה הממלכתי), וח"כ אביגדור ליברמן (יו"ר "ישראל ביתנו"), אמר: "כולם אנשים שאכפת להם, הם לא היו שורדים פה בלי שבאמת היה אכפת להם". 

"למדתי גם שאחיי מיש עתיד באמת אכפתיים לעתיד המדינה, לא פחות ממני", אמר, "ושאחרי כל הצעקות פה בדוכן, האמינו לי, באחד על אחד הפערים הופכים לקטנים יותר ומאפשרים לנו לשתף פעולה בלא מעט נושאים".

אחד טיבי בהפגנה נגד המלחמה בתל אביב (צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)
אחד טיבי בהפגנה נגד המלחמה בתל אביב (צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)

בהמשך שיגר עקיצה לחברת הכנסת מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה: "למרות שהיא עושה עליי סרטונים מוזרים בטיקטוק אני יכול לומר שבאמת אכפת לה. אני רואה אותה בוועדות, אכפת לה. אני רואה אותה ואת שאר חברי הבית בוועדות הכנסת, במזנון ובפרסה ומאמין לאכפתיות, גם כשלפעמים אני לא מסכים לאף מילה".

בהתייחסו למפלגות החרדיות והליכוד אמר: "בשנה החולפת למדתי להעריך את אחיי מהליכוד והמפלגות החרדיות, התפעמתי מאהבת העם והארץ שלהם ונוכחתי לראות את החריצות והירידה לפרטים". סוכות חשף טפח מכללי המשחק בזירה הפרלמנטרית: "בסיומה של שנה קשה ומורכבת, אני מבקש מכם להאמין לי: הציניות, העוקצנות, וההתפרצויות הן בדרך כלל מול המצלמות. האמת, שזה קצת הזוי, אבל אילו חוקי הפורמט פה".

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)

עוד אמר, "לפעמים אני חולם שכל האנשים והנשים הבאמת מדהימים פה ישלבו ידיים והשמים הם הגבול למה שאפשר להשיג עם כל הכוחות האלו, שלרגע אחד העולם שבפרסה פה מאחורה יעבור גם לכאן לדוכן הנואמים - שהפך לדוכן הלייקים. שהנאומים כאן יהיו בעלי משמעות לדיון כנה ואמיתי, ושנבוא להקשיב להם כדי ללמוד דעות נוספות".

סוכות חתם את נאומו: "במלאות שנה לחברותי כאן אני מבקש להסתכל על הצד הטוב, על האנשים הרבים בבית הזה שעובדים קשה: חברי הכנסת, עוזרים, צוות המשכן, ופשוט לומר להם: תודה. יש לנו אתגרים גדולים וכבר גילינו את הסוד הנדרש בשביל לצלוח אותם, רק ביחד ננצח!".

נזכיר כי לפני כמה שבועות בדיון באשר להדחתו של עפר כסף מהכנסת, סוכות אמר לטיבי ועודה שהם "הבאים בתור" בהדחה: "טיבי עדיין לא חזר בו מההתבטאות ש'חמאס הוא ארגון לגיטימי', הוא תומך בטרוריסטים מחוץ לכנסת, ומזדהה עם תומכי הטרור גם בתוך הכנסת, טיבי וחבורתו הם גייס חמישי ובושה לבית המחוקקים הישראלי. קורא לטיבי כסיף עודה ושותפיהם להצטרף לחבריהם בחמאס, ופשוט ללכת לעזה".

כזכור, לפני מספר שבועות אמר ח"כ אחמד טיבי על ח"כ סוכות: "שהים של עזה יבלע אותו", זאת בתגובה לדברי סוכות על הצורך בתמונת ניצחון מהדהדת והתיישבות יהודית ברצועה.

באשר לאיימן עודה, נזכיר כי הוא הודיע במאי האחרון שהוא פורש מהכנסת. יו"ר חדש תע"ל פורש אחרי שמונה שנים. הפוליטיקאי הוותיק, הביא את ההישג הכי גדול של המפלגות הערביות, כאשר קטף 15 מנדטים בבחירות 2020. "חד''ש מכבדת את ההחלטה של ח״כ עודה ומדגישה כי הוא ימשיך לכהן בכנסת עד סוף הקדנציה הנוכחית", אמרו במפלגתו.