מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת מטעם סיעת המחנה הממלכתי מתן כהנא שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM ופרש את משנתו בנוגע להתפתחויות האחרונות במלחמה.

מיצה את הלחימה? "גישה לא ריאלית": נסראללה במסר מפתיע לראשי חמאס
דחיית התמרון ברפיח והפסקת אש ברמדאן בתמורה לחטופים: העסקה המסתמנת החדשה

בפתח השיחה אמר: "לקואליציית המלחמה יש שתי מטרות, על ציר הזמן ברור לחלוטין שהחזרת החטופים זה הדבר החשוב והראשוני ביותר. מה שעבר לי בראש - שטוב שאנחנו נמצאים בקואליציה. אף אחד לא מדבר על 'בכל מחיר', המו"מ תקוע בגלל מחירים הזויים ולא רלוונטיים שחמאס שם על השולחן".

"אנחנו בכוונה ממעטים לדבר על המחירים, אם בכלל, ויודעים שכאשר תהיה הזדמנות רצינית לעסקה נעשה אותה, גם במחירים לא פשוטים", המשיך. "הדברים הללו היו ממש לא במקום, ראינו כמה משפחות החטופים נפגעות מזה. אני יודע להגיד שאנחנו במחנה הממלכתי ששמים בראש סדר העדיפויות שלנו את החזרתם, אנחנו מבינים שהמלחמה מול חמאס תהיה ארוכה ולחטופים אין את הזמן הזה. מבחינתי הניצחון זה שהחטופים בבית ושהעוטף משגשג ופורח".

הכטב"מ שנפל בבוסתן הגליל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לגבי מכתבו של השר גדי אינזקוט אמר: "גדי טוען שכבר מספר חודשים לא מתקבלת שום החלטה קובעת בהקשר של המלחמה הזו. רק דמיינו מה היה קורה אם לא היינו שם. בעבר החלטות דרמטיות התקבלו בזכותנו".

"מי שמספר לציבור שאפשר להגיע לניצחון מוחלט תוך חודשים - לא מתחבר למציאות כמו שהיא בשטח. מיטוט שלטון חמאס ושלילת היכולות הצבאיות זה לא ייקח חודשים אלא יותר זמן. מתרשם שברגעים אלו ראש הממשלה נוטה יותר לקבל החלטות בהתאם לקואליציית ה-64 המקורית שלו. יש לנו כל כך הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם לפני שאנחנו הולכים לדברים הכי מפלגים בחברה הישראלית", הוסיף.

"המאבק להחזרת החטופים הפך לפוליטי: זה פשוט נורא ואיום", אמר בצער. "אין פה שחור ולבן, רוב הציבור רוצה את שני הדברים. אנחנו יודעים היטב שאנחנו לא מפסיקים את המלחמה עד שממוטטים את חמאס. אסור לנו להיתפס לתוך הדבר הזה של שחור ולבן".

סייעה בהכנת התוכנית: מיכל קדוש, 103fm