ברקע פרסום מסקנות הוועדה שחקרה את אסון מירון: ל"ג בעומר ואירועי ההילולה בהר מירון יתקיימו השנה בעוד פחות משלושה חודשים, ב-26 למאי. במשרד ירושלים והמסורת, האחראי על האירוע, נערכים כבר חודשים ארוכים, ומתווה ההילולה כבר מוכן ויפורסם בימים הקרובים. אבל - התקציב של אירועי ל"ג בעומר עדיין לא הוסדר, ומשרדו של השר מאיר פרוש ממפלגת יהדות התורה, ממשיך לנהל לגביו משא ומתן עם משרד האוצר גם היום, כך נודע ל"מעריב".

קונספציית הטלת האחריות למרחק של נתניהו מתה היום בייסורים | בן כספית
"כתב אישום נגד תרבות ה'סמוך'": מה ניתן ללמוד מדוח אסון מירון?

ברקע לכך, ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון הגישה היום לממשלה את מסקנותיה בצהריים. הוועדה הטילה על ראש הממשלה בנימין נתניהו אחריות אישית לאסון, כמו גם על השר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, השר לשירותי דת דאז יעקב אביטן, ושמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל בעת האסון, שלקח אחריות והתפטר מתפקידו לאחר האסון.

ההילולה במירון - הנחיות (צילום: דוברות המשטרה)

פורום משפחות אסון מירון בתגובה למסקנות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון: "זהו סיומו של צעד ראשון בדרך אל הצדק. בראש ובראשונה תודתנו נתונה לחברי הוועדה על עבודתם המסורה לטובת עשיית מעט צדק. הזוי שנאלצנו לחכות כמעט 3 שנים בכדי לשמוע את המובן מאליו - מי שאחראי על הצלחת ההילולא, כשהיא מצליחה, אחראי גם על כישלונה. כישלון שהסתיים ב45 אזרחים הרוגים ולמעלה מ100 פצועים. אנחנו קוראים כעת לממשלת ישראל, גלו אחריות, קחו את המסקנות הללו ואמצו אותן על לוח ליבכם, מסקנות אלו נכתבו בדם".