ברקע משבר החוק הגיוס, שר התפוצות עמיחי שיקלי, אמר בראיון לאיש תקשורת ומגיש הפודקאסט 'כור ההיתוך' שניאור ובר כי מי שלא יתגייס יצטרך לאבד את זכות ההצבעה.

ביקורת חריפה נגד המדינה: "גוררת רגליים" בנושא חוק הגיוס
פצצת חוק הגיוס: הלו״ז שעשוי להוביל לנפילת הממשלה, כבר אחרי פסח

"מי שלא יעשו שירות צבאי או לאומי, לא צריכים לקבל זכות הצבעה בבחירות". לדבריו, "אני אופטימי מהדור הצעיר החרדי, יש בו יותר ויותר אנשים שמבינים ורוצים לקחת חלק. עם ההנהגה הפוליטית יש עדיין אתגר משמעותי מאוד. אני מקווה שנפעיל מספיק לחץ כדי לפתור את הסוגייה הזו", אמר שיקלי. 

"אירועי המחאה ואירועי המלחמה, כשמחברים את שניהם יחד, אני חושב שנכון לייצר שיח עם האופוזיציה ולצפות קדימה מהו המועד הנכון לבחירות ואין ניגשים לפתרון סביב נושא הגיוס. אנחנו צריכים לחשוב איך מנווטים את הספינה", הוסיף שיקלי והתייחס גם לאחריות הממשלה לטבח בשביעי לאוקטובר ואמר כי "הממשלה אחראית לאירועים כבדים לטוב ולרע, במקרה הזה לרע, ויש לה אחריות מתוקף היותה ממשלה. וודאי למי שיש זיקה מובהקת לאירועים, הגורמים שעוסקים בביטחון בממשלה".

השר עמיחי שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
השר עמיחי שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שיקלי כזכור, הוא איננו השר הראשון שמתבטא בנושא ואינו הראשון מהליכוד הקורא לקדם חוק לגיוס חרדים. שר הביטחון יואב גלנט קרא בחודש שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למען הבאת מתווה מוסכם על כל חברי הממשלה לגיוס חרדים. "המלחמה הוכיחה, כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה. נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים, אתגר זה הגיע לפתחנו בשעת מלחמה-כמוה לא ידענו 75 שנים, ולכן אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות-שטרם קיבלנו 75 שנים", אמר.