ח"כ עודד פורר ממפלגת "ישראל ביתנו", התראיין היום (שלישי) לתוכנית "איפה הכסף" של ענת דוידוב ברדיו 103FM. הוא שוחח איתה באשר לדיון על התקציב שהחל הבוקר ואמר: "נתניהו וסמוטריץ' מכניסים את היד לכיס של האזרחים". על הדרישה של החרדים לתקציב ברשתות החינוך הפרטיות שלהם, על כך אמר: "הלוואי שהיו נלחמים בשדה הקרב כמו שהם יוצאים להילחם פה על הכספים הקואליציוניים שלהם".

בצל הביקורת: תקציב המדינה לשנת 2024 אושר בקריאה ראשונה
לא רק הגירעון: התקציב שגובש הוא אכזבה קשה - וזו הסיבה

באשר לתקציב, הבוקר החל דיון של 25 שעות לקראת ההצבעות על השינויים בתקציב המדינה לשנת 2024 באיחור של יותר משלושה שבועות. מדובר, בין היתר, על תוספת של כ־70 מיליארד שקלים לתקציב המקורי בעקבות המלחמה, וזאת בנוסף ל-5.8 מיליארד שקלים שנכנסו לבסיס התקציב ככספים קואליציונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: רועי אברהם / לע''מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: רועי אברהם / לע''מ)

על כך, ח"כ פורר הגיב ואמר: "עוד מיליארד מאתיים מיליון שקלים, שזה המשרדים המומצאים,  סה"כ כ-70 מיליארד שקל.  בתמורה מעלים את המע"מ באחוז אחד, זה כבר אושר אתמול - מה שאומר שזה יהיה 7 מיליארד שקל הכנסות למדינה". הוא מסביר את משמעות של הדבר, לדעתו: "זאת אומרת ממשלת ישראל, נתניהו וסמוטריץ' מכניסים את היד לכיס של האזרחים לקחת 7 מיליארד שקל כדי לממן  גם את המשרדים המומצאים וגם את הכספים הקואליציוניים, והכל בשעת מלחמה", הביע ביקורת על ראש הממשלה ושר האוצר.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: רויטרס)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: רויטרס)

באשר לתוכנית "אופק חדש" ודרישות החרדים "להילחם על 600 מיליון שקלים" לרשתות החינוך הפרטיות של החברה החרדית, אמר כי: "הלוואי שהיו נלחמים בשדה הקרב כמו שהם יוצאים להילחם פה על הכספים הקואליציוניים שלהם". הוא הוסיף: "זה משהו שאני לא מצליח להבין. "זה קורה מצד אחד, ומצד שני הם נלחמים בחירוף נפש כנגד הגיוס לצה"ל, חס וחלילה שלא ייקחו בחור חרדי לשרת בצה"ל, מבחינתם אנחנו נשרת, אנחנו נשלם מיסים, נעשה את כל הדברים האלה".

חרדים לחקלאות - בני הישיבות נרתמו לסיוע לחקלאי הדרום והעוטף  (צילום: יוסי זליגר)
חרדים לחקלאות - בני הישיבות נרתמו לסיוע לחקלאי הדרום והעוטף (צילום: יוסי זליגר)

הוא הסתייג ואמר: "אני חייב לומר שזה בניגוד לאוכלוסייה שלהם. כי ראינו את הציבור החרדי כציבור מתגייס בסיוע, בהתנדבות, אפילו כאלה שביקשו להתגייס לצה"ל בצורה כזו או אחרת, לעשות שלב ב' . העיקר לקחת חלק בנטל. ההנהגה שלהם פשוט ממשיכה בניסיונות הבלתי פוסקים שלה גם להנציח את העוני ולמנוע את העובדה שכולם יתגייסו".

עוד אמר, "לא יכול להיות שבזמן שיש עשרות אלפי הורים שלא יודעים מה שלום הילדים שלהם שנמצאים בגבולות בין עם זה בעזה בין אם זה בצפון.  ויש קבוצה שלמה, שבא הרב יצחק יוסף ואומר 'לא רק שלא נתגייס אם ירצו שנתגייס נטוס לחו"ל', אני לא מצליח להבין".

יצחק יוסף: "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל" (צילום :ללא קרדיט)

באשר לשאלה על ח"כ משה גפני, באשר למס הפחמן ומש הנישוא, אמר: "מה שאנחנו רואים זה את מדינת ישראל שנלקחה בשבי של גפני וסמוטריץ' של האינטרסים הפוליטיים, הקואליציוניים שלהם, שבזמן שגרה עוד אפשר היה לנהל על זה איזשהו דיון. אבל בזמן שאנחנו נמצאים במלחמה, שמדינת ישראל מתוחה מהקצה אל הקצה, בזמן שמגדילים את הגרעון, זה הזמן לצמצם לא להרחיב".

משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"אז אי אפשר לקחת כסף מהאזרחים, ומס הפחמן יוסיף עוד הרבה עלויות", אמר, "ואנחנו מדברים שנים קדימה. בזמן הזה לבזבז ולהתנהג בביזור ברמת כל הצרכים המפלגתיים זה פשוט שערורייה של קבוצה שפשוט אין לה שום כאבי בטן, פשוט לא מעניין אותם, האינטרס הציבורי, של מדינת ישראל, נמצא בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה. כל כולה מתנהלת אך ורק על פי אינטרס פוליטי, איך אנחנו מצליחים לתחזק את הקואליציה ההזויה הזאת עוד ועוד למרות כל הכישלונות שלה".

סייעה בהכנת הכתבה: חרות עזני, 103fm.