ממשלת החירום נמצאת בסכנה ברקע חוק הגיוס שיעלה השבוע לאישור הממשלה, וצפוי לתת פטור גורף לחרדים עד גיל 35. יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הודיע אתמול (ראשון) כי חוק הגיוס מהווה קו אדום - לאחריו תפרוש מפלגתו מהממשלה.

צריך הרבה יותר משינויים קוסמטיים: "חוק הגיוס גרוע יותר מההסדרים שהכרנו"
הדדליין שהציב סער מתקרב: האם בליכוד למדו מפרישת ליברמן?

חברת המפלגה אורית פרקש הכהן התייחסה היום לנושא בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והבהירה: "לא נחכה שהחוק יגיע לקריאה שלישית, אם נראה שאנחנו לא יכולים להשפיע לצערי הרב נפרוש מהממשלה".

היא הוסיפה: "לא ייתכן שבאמצע מלחמה, כשבעוד חודש וחצי אנחנו ביום הזיכרון, הדבר הכי חשוב שיש לממשלה לעשות זה לעלות חוק רשלני, מופקר, שפוגע באחדות, בכלכלה, בביטחון. בני אמר אתמול את מה שכולנו חושבים, את רחשי ליבנו - החקיקה הזו קו אדום".

עוד אמרה: "כולנו יודעים שבשבועות ובחודשים האחרונים נעשה ניסיון לדבר עם נציגי המפלגות החרדית, אני דיברתי על זה לא מעט עם משה גפני, אין באמת הבנה לצערי שנדרש שינוי".

ח\'\'כ אורית פרקש הכהן  (צילום: ינאי יחיאל)
ח\'\'כ אורית פרקש הכהן (צילום: ינאי יחיאל)

בהמשך התייחסה גם למגעים לעסקת החטופים שמתקיימים בדוחא בימים אלו, ואמרה: "אני יודעת שבני גנץ וגדי דוחפים להגיע להסכם בזמן הקרוב ממש, מתוך הבנה שכרגע בשלו התנאים ואנחנו יכולים לעשות זאת מעמדת כוח. אם יש הזדמנות - זו ההזדמנות, צריך לנצל את הזמן הזה, בשלו התנאים.

"אין לנו זמן, כל יום שעובר אנחנו יכולים לאבד את הנפשות הללו, את האנשים האלה, את האחים שלנו. הגענו לרגע מאוד מאוד מכריע לפי כל ההבנות שלנו, ונעשה הכל כדי לוודא שהצומת הזה, שלא יפספסו אותו. הרגעים האלה לא מגיעים בקלות ובתדירות".