למרות פיצוץ המגעים השבוע, בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אישרו היום (שישי) כי שלחת של ראש המוסד דדי ברנע תצא  לקטאר, כאשר במקביל משלחת של ראש השב"כ רונן בר תצא למצרים. 

חמאס מפרט: הסיבות שאנחנו לא יכולים לחתום על עסקת חטופים
דיווח דרמטי: לאחר פיצוץ עסקת החטופים - יש תאריך לכניסה לרפיח

"בנושא המו"מ לשחרור החטופים, יובהר כי ראש הממשלה שוחח עם ראש המוסד וראש השב״כ ואישר למשלחות מטעמם לצאת בימים הקרובים לדוחא ולקהיר, עם מרחב פעולה להמשך המו״מ", נמסר. כמו כן, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי "אנו פועלים לקידום הפסקת אש מיידית שתימשך לפחות שישה שבועות".

דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, השבוע פוצץ חמאס את המגעים לאחר שהודיע למתווכות כי הוא דבק בעמדה המקורית להפסקת אש מקיפה, לפיה צה"ל ייסוג מעזה, פליטי הרצועה ישובו לבתיהם ויתקיימו חילופי אסירים "אמיתיים".

יש לציין שכבר הסתמן קודם כי חמאס ידחה את המתווה המוצע שכלל ויתורים כואבים מצד ישראל. לפי ערוץ אל-מיאדין, גורמים המעורים בפרטי השיחות אמרו כי "חמאס נוטה לדחות את ההצעה". לדברי הגורמים, "הכיבוש, עם ממשלתו הקיצונית, לא מעוניין להגיע להסכמה ואינו רציני במגעים שלו. מה שנעשה הוא ניסיון לקנות זמן, ואנחנו עומדים בפני מבוי סתום".

הנהגת חמאס (צילום: רויטרס)
הנהגת חמאס (צילום: רויטרס)

בכיר חמאס שהתבטא השבוע בנושא, טען כי "רשימת הדרישות שלנו לא כוללת רק את שחרור האסירים הפלסטינים, אלא גם את עצירת הפעילות הצבאית ברצועה, הפצת סיוע הומניטארי, החזרת הפלסטינים שנעקרו מבתיהם והצגת תוכנית שיקום ברורה לרצועת עזה", הוא הוסיף: "עד כה ישראל לא מספקת ערבויות לרצינותה בנוגע לשלום העם הפלסטיני".