ח"כ לימור סון הר-מלך, חברת ועדת חוץ וביטחון ממפלגת עוצמה יהודית, התראיינה היום (שלישי) לגדי נס ברדיו צפון 104.5fm ברקע המו"מ לעסקת החטופים. בפתח דבריה אמרה: "כרגע רה"מ ושר הביטחון, וכל הממשלה הנוכחית צריכים לגלות אומץ ומנהיגות, יש כל מיני קולות אנטישמיים שמחלישים אותנו. מי שלא מאפשר למדינת ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה הוא אנטישמי. אי אפשר לייפות את זה יותר".

אונר"א דורשת תשובות ממשרדי הממשלה; בן גביר: "לא נתייחס לתלונות"
לאחר סיכול ההצעה באו"ם: צרפת בצעד חסר תקדים נגד ישראל
סמוטריץ' תוקף: "אם היו מסרבים לנהל מו"מ - רוב החטופים היו בבית"

ח"כ לימור סון הר מלך במליאת הכנסת: "נראה שפיגועי הרי הפכו לדבר שבשגרה" (צילום :ערוץ הכנסת)

על העסקה המסתמנת עם חמאס פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה: "אם רה"מ חושב שתהיה פה עסקה מופקרת- זה לא יעבור", עוד הוסיפה: "אם אנחנו נבין שהמשמעות של העצירה של המלחמה הזאת היא כניעה לחמאס אנחנו לא נהיה שם". חברת ועדת חוץ וביטחון מתחה גם ביקורת על הדרג הצבאי: "לצערי הרבה עדיין במטכ"ל פועלים מתוך אותה תפיסה מעוותת שגויה שאומרת לא נוכל לנצח". עוד אמרה: "צריכים להבין שאם לא נשמור על ביטחוננו, כובדנו, חוססנו - אף אחד לא ישמור".

על מעורבות ארה"ב במלחמה מול חמאס, הצהירה: "רואים את הדרישות חסרות האחריות של ארה"ב". באשר לארגון אונר"א, התרעמה ואמרה: "אונר"א הארגון טרור הזה, שפעיליו הם אנשי חמאס, ואז מגיעים משפטנים מבית הדין הבית לאומי ואומרים 'אי אפשר לבטל את החסינות שלהם'".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

נזכיר כי אתמול, ברקע הדיווחים על הפסקת המלחמה, יו״ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה ובו קרא לו לכנס במידי את הקבינט המדיני בטחוני: ״בעקבות המצב הנתון של הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים מאוד בכניסה לרפיח, יחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה ובפועל להביא להפסקת המלחמה, ובנוסף לפרסומים על הענקת מנדט נרחב מאוד לצוותי המשא ומתן - אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה".