על רקע השיח שישראל מקיימת עם מדינות המערב במסגרת הצעדים נגד איראן, ובעוד בצה"ל שבים וטוענים כי הם עובדים על תוכניות של תקיפה באיראן בעקבות מתקפת הטילים בתחילת השבוע - צפויים הבוקר (רביעי) לנחות בארץ לביקור בן יממה שר החוץ של בריטניה דייוויד קמרון ושרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק.

נסראללה שוב איכזב: איראן זועמת על מעורבות חיזבאללה בתקיפה
ההקלטות של איילת שקד ואפי נוה חשפו איך נתפר מינוי של נשיא בימ"ש

שני הבכירים האירופים צפויים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כ"ץ והשר בני גנץ, ככל הנראה כדי לוודא שהתגובה הישראלית תהיה מאופקת יחסית. הקו הדיפלומטי של בריטניה מעניין במיוחד: מחד, הממלכה לקחה חלק בקואליציית ההגנה כנגד המתקפה האיראנית, ומאידך - לונדון לא מעוניינת להיות שותפה בצעדים אקטיביים נגד טהרן, כמו הטלת סנקציות או הכרזה על "משמרות המהפכה" כארגון טרור. זאת, בין היתר, בשל הנכסים שיש לבריטניה באיראן, וכן בשל הרצון שלה לשמור על ערוץ דיפלומטי פעיל מול טהרן.

דיויד קמרון  (צילום: רויטרס)
דיויד קמרון (צילום: רויטרס)

במהלך הלילה הכריז היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן כי בימים הקרובים יוטלו סנקציות על איראן בעקבות מתקפת הטילים על ישראל. לפי סאליבן הסנקציות יוטלו על תוכנית הטילים והכטב"מים של איראן ועל גורמים שמסייעים ל"משמרות המהפכה" ולמשרד ההגנה האיראני.

"אנחנו צופים שבנות בריתנו יצטרפו אלינו עם סנקציות דומות", אמר סאליבן, והוסיף כי ארצות הברית תמשיך לחזק את יכולות ההגנה האווירית שלה כדי לשחוק את יכולות ההתקפה של איראן.

ג'ייק סאליבן (צילום: אריב ליב אברמס, פלאש 90)
ג'ייק סאליבן (צילום: אריב ליב אברמס, פלאש 90)

אמש אמר שר החוץ ישראל כ"ץ כי לאחר דיון ההכנה שהתקיים אתמול באיחוד האירופי לקראת מפגש שרי החוץ של האיחוד, מסתמנת מגמה חיובית של אימוץ סנקציות נגד איראן בעניין פרויקט הטילים, ולראשונה גם הרחבת הסנקציות כלפי ארגוני הפרוקסי של איראן באזור.

בפוסט שהעלה לחשבון ה-X שלו ציין השר כי הוא "יקבע מנגנון לקידום ההכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור", והוסיף כי "אימוץ עקרונות אלה מהווה הישג חסר תקדים לישראל באיחוד האירופי, בהמשך לקמפיין המדיני נגד איראן, אותו אני מוביל בימים אלה יחד עם אנשי משרד החוץ מול האיחוד האירופי ומדינות נוספות".

תיעוד פגיעת הטיל האיראני בבסיס נבטים (צילום :דובר צה"ל)

קודם לכן דיווח ערוץ החדשות "אקסיוס" כי שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן אמרה כי היא "לא תהסס" להטיל עונש כלכלי על טהרן בתגובה לתקיפה על ישראל. לטענת הערוץ, מדובר במסר עדין לישראל - שיש יותר מדרך אחת לפגוע ב"משמרות המהפכה".

"יש לנו כעת ברית מאוחדת של שותפים וזו לא הייתה כוונתה של איראן", אמרה ילן. "משרד האוצר לא יהסס לעבוד עם בעלות בריתנו כדי להשתמש בסמכות הסנקציות שלנו ולהמשיך לשבש את הפעילות המרושעת והמערערת של המשטר האיראני. התקיפה של איראן ושלוחותיה מדגישה את החשיבות של האוצר להשתמש בכלים הכלכליים שלנו כדי להתמודד עם הפעילות המרושעת של איראן", הוסיפה.