חבר הכנסת אורן חזן מ"הליכוד" שוחח עם דנה ספקטור ורן שריג ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" מיד לאחר שצפה בגמר של תוכנית הריאליטי "הישרדות": "גררו אותי לגמר של 'הישרדות' בהיכל ביד אליהו", דיווח הח"כ, "אמרו לי 'עם הג'ונגל היומיומי שאתה עובר, אתה חייב לראות מה קרה באי'. האמת שזה מגניב, אני לומד להכיר עולם שלם שנמצא מחוץ לכנסת, אבל זה סבבה, אירוע מצומצם. כולם פה יפים בעיניי".



ח"כ חזן חשף שנפרד לאחרונה מבת זוגו וסיפר: "הייתי במקום שאמרתי שאם היא תסכים אנחנו מתחתנים. היום, אחרי עשרה חודשים, כמעט שנה של זוגיות, אנחנו כבר לא. אני שבור לב. אין לך מושג כמה זה כואב. אני חושב שהמציאות גמרה את זה. חבר כנסת עובד מאוד קשה ומאוד מאוד מרוכז, כי זו שליחות, אז אתה מאוד מרוכז בעצמך וזה קצת משפיע. וכשאתה יושב במסעדה אין באמת פרטיות. כשאתה הולך לסרט אז לא ממש רואים את הסרט. אתה הולך ברחוב, ואני באופי שלי חבר של כולם ומחייך לכולם, ואז פשוט משהו הולך לאיבוד. יכול להיות שאני צריך דווקא מהדבר הזה ללמוד".



ספקטור שאלה איזו בחורה חזן מחפש וחה"כ ענה: "היא צריכה להיות אינטליגנטית, אפילו סופר, שתהיה בשיח, שיהיה על מה לדבר, שיהיה עניין. אני לא מחפש משהו ש'אהלן', מחייכים ומחכה איזו עוגת קצפת על השולחן, על אף שאני חולה על קצפת. צריך להיות הרבה עניין. יופי זה דבר שיוצא מבפנים החוצה ולא להפך. ובסדר, זה יגיע. פוליטיקאים הם בדיוק כמו אנשי צבא והשליחות של בת הזוג היא בדיוק כמו שלי. זה הרבה סבלנות וסובלנות. אם תכננו ארוחה רומנטית בערב ופתאום יש איזה טלפון ואני צריך ללכת, אז צריך לקבל את הדברים האלה ולהבין שבחיים שאני חי כל תוכנית היא בסיס לשינויים. הבוקר מתחיל מאוד מוקדם ולרוב הוא לא נגמר".



חזן התפטר לאחרונה מוועדות הכנסת בהן היה חבר, לאחר שהואשם שנעדר מהצבעות חשובות וגרם להפסדים של הקואליציה לאופוזיציה. חזן הסביר את ההיעדרויות במצבו הרפואי. "מה יש לצחי הנגבי נגדך, הרי הוא נעדר מהצבעות יותר ממך", שאל שריג. "זה נכון", אישר חזן, "הוא נעדר הרבה יותר ממני וגם נפלו הצבעות בזמן שהוא היה ב'קרוז' בחו"ל. כשהפסידו בהצבעה ואמרו שאייכלר אשם, לא הייתה שום כותרת. ואז התחילו לשאול מי מנהל את הקואליציה בכזה כישלון, חיפשו שעיר לעזאזל, וזה מאוד קל לקחת את השם אורן חזן, להצמיד לו איזה משהו קצת לא נוח ולא נעים, והרבה הרבה לכלוך, ו'בום' קיבלת כותרות מסביב לשעון. אני במשחק הזה לא משחק".

"ראש הממשלה הוא לא גננת ולא גנן"


ספקטור התעניינה בבעיות הבריאות של חזן, והוא סיפר: "אני סובל מאסטמה קשה וסינוסיטיס כרוני מלידה. ביליתי את רוב חיי בבתי חולים. בכיתה י' לא קיבלתי תעודה בבית הספר כי רוב השנה הייתי בבית החולים. אבל למדתי לחיות עם זה. למרות שלא רצו לגייס אותי לצבא עשיתי מאבק והתגייסתי. לא רצו לקבל אותי לקורס קצינים ועשיתי עוד מאבק וסיימתי קורס קצינים. אני לא נותן לבריאות להפריע לי, זה חלק ממי שאני". על המחיר שהוא עלול לשלם אמר: "אני לא מתכוון להשתנות, ואם בסוף זה יהיה בעוכריי או יגרום לי להישאר בצד, בסדר. אני את האמת שלי אשאיר על השולחן".

על פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו סיפר ח"כ חזן: "אני וראש הממשלה חברים טובים, הייתה לנו פגישה מצוינת אתמול, לא ראשונה, לא שנייה ולא שלישית. נהניתי לשבת איתו, יש לנו דרך משותפת ארוכה, ואני בטוח שהיא עוד תלווה את שנינו שנים רבות", הבטיח ח"כ חזן. "אני חייב להגיד באותה הזדמנות לכל 'חיות הטרף', שחיכו לשמוע איזו התפתחות מסעירה שתרעיד את הקואליציה והמדינה, שראש הממשלה הוא לא גננת ולא גנן".

ספקטור שאלה האם נתניהו הבטיח לחזן שהוא יחזור מהשעיה, וחזן ענה: "אני לא מצטט פגישות אישיות. בסופו של יום אנחנו חברים טובים. ידעתי את זה לפני הפגישה ואני בטוח בזה גם אחרי". "בעיתונות כתבו שאתה מחזיק את ביבי בביצים כי זו קואליציית 61", אמר שריג, וחזן הגיב: "אני לא מחזיק אף אחד במשהו שמתחיל ב-ב'".

חזן סיפר שח"כ מייקל אורן, שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, השווה אותו לדונלד טראמפ, והוסיף: "החיקויים שלי מדהימים, אני אוהב אותם, אבל אף אחד לא חושב שאני בדיחה. גם אני כמעט התחלתי להאמין לשטות הזאת שניסו להעליל עלי. אבל אני רואה את מה שאני חווה ברחוב וברשתות. זה לא רק עניין של אהבה. לאט לאט גם בתקשורת התחילו להבין שיש פה איזה דבר אמיתי, זו לא איזה אפיזודה חולפת. אין פה הצגה. שאלו אותי השבוע אם יכול מאוד להיות שאני 'הישראלי החדש'. זה מחמיא לי. אני עוד לא שם. קטונתי מלהיות כזה. אבל המציאות מלמדת שבפרקטיקה אני מדבר על דברים שפעם אחר פעם יוצאים נכונים, אמיתיים, צודקים".

ערך: אסף נבו