סערת הירי בחברון: בתגובה לפרסום דבריו של החייל בבית הדין הצבאי היום (שלישי) שם חזר על טיעונו כי ירה למוות במחבל כהגנה עצמית, אמר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורן חזן, כך: "מספיק כבר עם ה'פוליטיקלי קורקט'. אנחנו יורים לעצמנו כדור ברגל עם הרפיסות שאנו משדרים לעולם. המסר של מדינת ישראל וכנסת ישראל צריך להיות חד משמעי. חייל מצטיין נלחם על עתידו רק בכדי להוכיח לנו שעשה את הדבר הנכון? זה נורמאלי אני שואל? כשמצד שני מערכת יח"צ מתוזמרת היטב בניצוחו של רב המסיתים הטרוריסט אבו מאזן שבחוצפתה דורשת לתבוע את מדינת ישראל על חיסול המחבל הרוצח מחברון. מרגע התקרית אף אחד לא עצר לרגע לשאול את הלוחם המצטיין מה עובר עליו".



הח"כ המשיך וטען כי "את דבריו (של החייל) בבית הדין היום "אם הייתה חגורת נפץ הייתי בקבר - לא בבית הדין" זועק כל עם ישראל מהרגע הראשון. לציבור נמאס! כל עם ישראל צבא וכולנו למען החייל האמיץ שלקח החלטה קשה ועשה מה שחשב לנכון לעשות באותו רגע שחש סכנה לחיי חבריו וחייו. למשפחתו של אחינו החייל מחברון - כל עם ישראל אתכם כל עם ישראל מאמין לבנכם ומאמין לכם והאמת כמו תמיד בסוף מנצחת".



חזן תקף את אב המחבל, יוסרי אל פתחי, ואמר: "לאבו עבד, שגידל וטיפח את המרצח אני אומר: אם יש לך עוד זרעי מוות בערוגה שאתה מגדל בביתך שיש להם כוונה לפגוע ביהודים, דע לך כי סופם יהיה בדיוק כמו של בנך הרוצח, שקיבל מה שיקבל כל מחבל ורוצח כמוהו שבא לפגוע בחיילים או באזרחים בכלל. את משפחתו של המרצח צריך לגרש מכאן ברא..ברא..ברא לעזה. ובמקום זאת הם מקבלים במה של כבוד מעל גלי האתר".



מוקדם יותר התקיים דיון בבקשת התביעה הצבאית להחזיר את החייל היורה מחברון למעצר מלא, זאת לאחר שבסוף השבוע הוחלט להעבירו למעצר פתוח. בפתח הדיון חשפה התביעה את דוח הנתיחה שבוצעה בגופתו של המחבל אישרה את הדיווחים שפורסמו, כי הוא נהרג מירי החייל ולא מהירי שנטרל אותו. במהלך הדיון הועלו מספר טענות, כאשר אחת הדרמטיות שבהן הייתה של קצין בדרגת סא"ל במיל, שמשמש גם כקצין הביטחון של נפת חברון שתיאר את הזירה ואמר כי "המחבלים היוו סכנה ותמיד קיים חשש לחגורת נפץ שמחבל פצוע יכול להפעיל. במהלך ההגעה לאירוע שמעתי את הקריאות 'תבדקו שאין עליהם מטענים'".