מסר תקיף: יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס הערב (ראשון) למשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט וצייץ בטוויטר: "במשבר בין בנט לביבי אני צופה בהנאה רבה על הקוסם והחולם. אין לי שום כוונה להיות כלי משחק בכיפופי הידיים שלהם".



לאחר שנודע כי בין נתניהו לבנט יש נתק, החלו שמועות במערכת הפוליטית על שאלת כניסת המחנה הציוני לממשלה, על אף התרגיל שעשה ראש הממשלה להרצוג עם המשא ומתן עם יו"ר הבית היהודי ח"כ אביגדור ליברמן, שהסתיים כזכור, עם הדחת שר הביטחון משה בוגי יעלון מכיסאו והעברת התפקיד לח"כ ליברמן. הרצוג כנראה רצה להרגיע את הרוחות וכתב עוד בטוויטר ובפייסבוק: "אמרתי שאין מו"מ אז אין מו"מ, ואין דלת ואין חלון ואין מנעול ואין מפתח. לא עובד אצלם" והוסיף עוד: "אני מבין את הכמיהה לכותרת אחרת ומצטער לאכזב אם אני לא מספק אותה".





כזכור, בין נתניהו לבנט מתווך יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וההערכה כי השניים יחלו בהדברות ויגיעו לסוג של פשרה שתשלב בין הוועדה שהציע ראש הממשלה נתניהו בראשותו של יעקב עמידרור לבין מזכיר צבאי לקבינט, דרישת בנט. במערכת הפוליטית קיוו כי בישיבת הקבינט יגיעו הצדדים להבנות, אולם לאחריה אמרו כי מדובר היה בישיבה שנקבעה מראש ולא עסקו בה במשבר הפוליטי. בנט התייחס לסוגיה וזרק רמז עבה לכך שהוא אינו מתכוון למצמץ בעימות: "אמשיך להלחם ולהגן על חיילי צה"ל ותושבי עוטף עזה מכל מקום שבו אני אהיה, בממשלה או מחוצה לה".


בנוסף, טרם החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, גורמים בבית היהודי המשיכו להתעקש על שינויים בקבינט המדיני-ביטחוני כתנאי לתמיכה בצירופו של ליברמן לקואליציה. הגורמים מתחו ביקורת על התנהלות ראש הממשלה נתניהו, שטרם קיבל את דרישת בנט: "התעקשות ראש הממשלה על המשך מידור חברי הקבינט הביטחוני היא תמוהה. לא דרשנו ג'ובים ולא דרשנו תקציבים, דרשנו להציל חיי אדם".