הישג לש"ס: יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן וח״כ יגאל גואטה מטעם סיעת ש״ס, הגיעו היום (רביעי) לסיכום המקובל על דירקטוריון ערוץ 10 ולפיו רמי סדן לא יחל לכהן בתפקידו כיו"ר חברת חדשות 10, עד לאחר הכרעת בג"ץ בצו הביניים ועל פי תוכן אותה החלטה. לאחר הכרעה בצו הביניים ישבו נציגי הסיעות הליכוד וש"ס ויגיעו לפתרון מוסכם בעניין המשך מאבקה של תנועת ש״ס. לאור האמור לעיל, סיעת ש"ס הקפיאה את מאבקה בעניין זה לעת עתה.



יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי התייחס לפרשת סדן אתמול בנאומו במושב הפתיחה של כנס הרצליה שהתקיים בבית הנשיא בירושלים ואמר: "אומרים שחיים ומוות ביד הלשון ושיח של שנאה וגזענות, אם לא משיבים לו ומקפדים את ראשו מיד בהתחלה הוא נותן לגיטימציה לדברים הכי נוראיים, לאפליה באקדמיה ובמקומות עבודה. זה מתחיל בהשלמה ובהורדת ראש, שואלים אותי למה אתם עושים רעש (פרשת סדן)", אמר דרעי וענה : "בי זה לא פגע אבל אנו במדינה שלנו אסור לנו בשום אופן להשלים עם שיח של שנאה". עוד אמר דרעי כי "מקיר לקיר מחו נגד הדברים וזה מראה על הבגרות של החברה הישראלית ועל הרצון לחיות ביחד ולמצוא מכנה משותף, ולשמור כל אחד על כבוד השבט שלו".



"אסור לנו בשום אופן להשלים עם שיח של שנאה". אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"אסור לנו בשום אופן להשלים עם שיח של שנאה". אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, בש"ס דרשו למנוע את מינויו של סדן, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לתפקיד יו"ר חדשות 10 לאחר שצוטט אומר לחברי חברי הדירקטוריון בערוץ "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות".



"כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה הדברים לא שייכים"


סדן בתגובה הכחיש את הדברים ובמכתב פתוח לחברי הכנסת של ש"ס, האשים אותם בחיפוש רווח פוליטי: "כמוכם גם אני חושב שאסור שאדם ששונא ספרדים או גזען ישמש בתפקיד ציבורי", כתב סדן במכתבו, "אלא שלא יעלה על הדעת ואיני מסוגל כלל לחשוב או להרגיש שנאה. ודאי לא לציבור שלם וודאי לא לציבור הספרדי היקר החם והאוהב. כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה הדברים לא שייכים".



עוד כתב סדן: "זכיתי משך שנים לחיות בחברה ספרדית ולהתענג עליה. זכיתי לשמש את הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, שהוא ומרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל העריכו וכיבדו זה את זה. הם תלמידי חכמים ענקיים - הירבו שלום בעולם. לצערנו, לא כל הסובבים אותם. בואו נלך בדרכם ולאורם. באהבת אמת ובריבוי אורה של תורה בכלל ישראל". סדן אף ניסה לפנות אל לבם של אנשי ש"ס בנימה אישית וכתב כי "בימים אלו אני מכיר ופוגש אשה מרוקאית מופלאה למטרת נישואין. זה נדמה לשונא ספרדים? לשונא ש"ס?".



"אפשר היה להסתפק בהתנצלות ולהמשיך הלאה". משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"אפשר היה להסתפק בהתנצלות ולהמשיך הלאה". משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בעקבות הדברים שיוחסו לסדן, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פתחה בהליך בדיקה. בהמשך לבקשתו של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, פנתה היועצת המשפטית של הרשות ‏השנייה לנציגי הציבור שמונו על ידי הרשות לדירקטוריון חברת החדשות, וזאת במטרה להבין ‏מהם האם אכן נאמרו הדברים.‏ אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אמרה: "אנו מצפים מנציגי הציבור להתייחסות ‏מכובדת, ראויה ושקולה לתפקידם. נבדוק אם הדברים המיוחסים אכן נאמרו, ואם כן - אנו רואים זאת ‏בחומרה ונטפל בכך בהתאם".



בנוסף, שר האוצר משה כחלון, התייחס גם הוא לפרשה ומתח ביקורת מרומזת הן על ש"ס והן על סדן. "אם הדברים נאמרו אני רואה זאת בחומרה, אבל אני חושב שאפשר היה להסתפק בהתנצלות ולהמשיך הלאה. אנשים שנושאים תפקידים בכירים זורקים מילה וסוחבים אותה 20-30 שנה קדימה. אנשים שמצוטטים צריכים להיות זהירים בהרבה". את הדברים אמר כחלון ב'שעת שאלות', מסגרת חדשה בכנסת בה השרים "מותקלים" בשאלות על ידי חברי כנסת.