בתום פגישה לילית בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר נפתלי בנט וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הושגו הסכמות למתווה פשרה חדש שיוצע לתושבי עמונה, כך פורסם הבוקר (ראשון) בגל"צ. על פי המתווה, 24 משפחות יוכלו לעבור במיידי לחלקה חלופית על ההר, במקום 12 משפחות, לפי מה שהוצע במתווה הקודם שנדחה על-ידי תושבי המאחז. חלקה נוספת תוכשר לשם כך בקרוב, ובג"ץ יתבקש לדחות את הפינוי ב-30 יום.



תושבי עמונה צפויים להצביע בשעה 8:00 על המתווה החדש, ויתבקשו להשיב עד השעה 10:00. לפי ההערכות, התושבים יצביעו בעד - מה שיכול למנוע פינוי בכוח של המאחז.



מספר חיילים מגדוד צבר בחטיבת גבעתי נטשו אמש מוצב, על רקע סירובם להשתתף בפינוי המתוכנן של המאחז עמונה. מפקדי הגדוד שוחחו עימם בשעות האחרונות ולאחר שהסבירו להם כי הם אינם נדרשים לבצע פינוי אלא רק לסייע במעגל השלישי של המבצע הם החליטו לחזור בהם. החיילים התנצלו ושבו למוצב.



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בסוף השבוע לפינוי ואמר: "תושבי עמונה היקרים, ליבי עמכם. אתם נמצאים בתקופה קשה, לכם ולבני משפחותיכם, לכל עם ישראל. הממשלה מחויבת להתיישבות ביהודה ושומרון. אנחנו מחויבים לזה יותר מכל ממשלה אחרת בתולדות המדינה. לכן שרי הממשלה ואני עשינו כל מאמץ אפשרי, כל מאמץ, למצוא פתרון שישאיר את המתיישבים במקום. הקדשנו לזה לילות כימים, עשרות דיונים, העלינו פתרונות יצירתיים, פתרונות מחוץ לקופסא - אבל לצערי ההצעות שלנו לא התקבלו".



זהו אינו ההסדר הראשון שתושבי עמונה דנים בו. ביום חמישי לפנות בוקר, הם דחו את הצעת המדינה, לפיה יועתקו בתיהם בהדרגה אל חלק אחר בהר בו שוכן המאחז הבלתי חוקי. לטענתם, המתווה לא מבטיח את העתקת כל הבתים.



בתוך כך, במסגרת ההיערכות הגוברת של המשטרה, צה"ל ומערכת הביטחון לפינוי, שקיים חשש כי ידרדר לכדי אלימות, שירות בתי הסוהר (שב"ס) פינה שלושה אגפים בבתי-כלא. במידה והמשטרה תצטרך לבצע מעצרים במסגרת הפינוי, העצורים יישלחו אל אגפים מיוחדים אלו, שהוכשרו לצרכים הדתיים המיוחדים שמאפיינים את האוכלוסייה שעשויה להתעמת עם המשטרה במהלך הפינוי. כל אגף ערוך לקליטת עשרות עצורים.