ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) על הרשעתו של החייל אלאור אזריה בהריגת מחבל בחרון לפני עשרה חודשים, שמונה שעות לאחר הקראתו בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב. ראש הממשלה כתב בפייסבוק כי "זהו יום קשה וכואב לכולנו. בראש ובראשונה לאלאור ולמשפחתו, לחיילי צה"ל, לאזרחים רבים ולהורים של חיילינו, ואני בתוכם".



ראש הממשלה הוסיף: "אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהוג באחריות כלפי צה"ל, מפקדיו והרמטכ"ל. יש לנו צבא אחד שהוא בסיס לקיומנו. חיילי צה"ל הם הבנים והבנות שלנו, והם חייבים להישאר מעל לכל מחלוקת. אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה". דבריו באים בעקבות קריאות נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט, והשופטת מאיה הלר, שעמדה בראש חבר השופטים שהרשיע את אזריה. 




תמיכתו של נתניהו במתן חנינה לאזריה מצטרפת לקריאות במערכת הפוליטית לחון את החייל ולמנוע את מאסרו. שרת התרבות והספורט מירי רגב פנתה לשר הביטחון אביגדור ליברמן בנושא. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הפתיעה כשקראה לשקול בזהירות מתן חנינה לאזריה. "הרשעתו של אלאור אזריה מוצדקת, ומי שמשתלחים כעת בבית המשפט פוגעים בליבת הממלכתיות הישראלית. מעשהו של אזריה היה חמור ביותר, וצמרת הפיקוד של צה"ל נהגה כראוי כאשר חידדה באופן צלול את הנורמות הערכיות והצה"ליות. ואולם בתום הליכי המשפט יהיה נכון לשקול חנינה לאזריה, כפי שקיבלו אנשי השב"כ בפרשת קו 300. כתפיו צרות מכדי לשאת עליהן את כל השסע המעמיק בחברה הישראלית. בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, ויש לעשות מאמצים כבירים למתנה, בוודאי כשהדבר משפיע ישירות על חוסנו של צה"ל", אמרה.


ליברמן עצמו, אמר הערב בחדשות 2, כי הוא אינו אחראי לא על הבורות ולא על ססמאות של אחרים. "לשר בממשלה אין שום סמכות בנושא חנינה. היחידי שרשאי בכל שלב להעניק חנינה זה נשיא המדינה. וכשזה בערכאה הצבאית זה אלוף פיקוד. אם זה ילך לבית דין לערעורים - הרמטכ"ל. אני מציע לתת לערכאות לבצע את מה שהם מבינות וצריכות לעשות". 
 
ליברמן הוסיף: "קודם כל אני רוצה לראות שאנשים יתנהלו באחריות. שמענו דברים איומים נגד הרמטכ"ל ואני מצפה מכל המערכת הפוליטית לגנות את הדברים, ללא קשר אם הם מסכימים או לא. חייבים להשאיר את הצבא ואת הרמטכ"ל מחוץ לוויכוח פוליטי". 

בנט: "אזריה לא גיבור, הוא חייל שטעה"

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, אמר כי אלאור אזריה צריך לקבל חנינה באופן מידי. "הורים לחיילים צריכים לדעת שבאירוע מבצעי מדינת ישראל תהיה מאחוריהם, גם אם יש שגיאה, וללא ספק הייתה פה שגיאה. אני קורא לנשיא ריבלין לחון את אזריה עוד הלילה. אזריה לא גיבור, הוא חייל שטעה ושגה. הוא נמצא שם בשדה הקרב תחת לחץ ולא תחת פלורוסנטים. הוא לוחם בצבא ההגנה לישראל, הוא התנדב לכך ולא היה חייב. אנחנו צריכים לגבות אותו. מצפה משר הביטחון לא לשבת על הטריבונה".
 
כל זה קורה כשבסביבתו של החייל היורה חושבים מה לעשות כעת וכיצד להיערך לעתיד. צוות ההגנה אמנם אמר לאחר הדיון כי יש כוונה להגיש ערעור ולצורך כך אף גויס למאמץ עו"ד יורם שפטל
 
מסקר שפורסם הערב בערוץ 2 עולה כי 51% לא מסכימים עם ההרשעה, לעומת 36% שתומכים בהחלטת השופטים. לגבי שאלת החנינה, 67% תומכים במהלך מול 19 שמתנגדים. בנוסף, נשאלו הנסקרים האם הם תומכים באמירתו של הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, לפיהם חייל  בן 18 שמתגייס לצבא "הוא לא הילד של כולנו". 52% אמרו כי הם אינם מסכימים, לעומת 38% שתמכו בדברים.