כנסת ישראל אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23 שהגישה האופוזיציה וסללה את הדרך לבחירות רביעיות בתוך שנתיים. לפי סקר חדשות 13 וקמיל פוקס, במידה והבחירות היו מתקיימות כבר היום, הליכוד עדיין הייתה המפלגה הגדולה בישראל עם 29 מנדטים, שותפתה לקואליציה כחול לבן, הייתה מקבלת עשרה מנדטים. תמונת הגושים מראה יתרון לימין עם 65 מנדטים, לעומת המרכז-שמאל שזוכה ל-47 מנדטים, ישראל ביתנו לא משתייכת לאף גוש וזוכה לשמונה מנדטים.

על פי הסקר, ימינה ובנט ממשיכים לנשוף בעורפם של הליכוד ונתניהו, כאשר המפלגה זוכה ל-22 מנדטים, במידה והבחירות היו נערכות היום. מפלגתם המשותפת של יאיר לפיד ומשה יעלון, 'יש עתיד-תל''ם' עומדת על 19 מנדטים.

חברי הכנסת של ימינה (צילום: ללא קרדיט)
חברי הכנסת של ימינה (צילום: ללא קרדיט)

הרשימה הערבית המשותפת, עדיין כולל מפלגת רע''מ אשר בעקבות היעדרותה מההצבעה במליאה זכתה לביקורות, ממשיכה לעמוד על מספר דו-ספרתי של מנדטים עם 11. ישראל ביתנו ממשיכה לטפס ועומדת על שמונה מנדטים.

המפלגות החרדיות ממשיכות להיות יציבות וביחד הן זוכות ל-14 מנדטים אשר מתחלקים שווה בשווה בין ש''ס ויהדות התורה, שבעה מנדטים לכל מפלגה. גם מפלגת מרצ זוכה למספר זהה של מנדטים.

מפלגות העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי אינן עוברות את אחוז החסימה לפי הסקר של קמיל פוקס והיו נשארות מחוץ לכנסת במידה והבחירות היו נערכות כבר היום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להיות המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה עם 34% תמיכה, לעומת נפתלי בנט שמחזיק ב-19%, יאיר לפיד עם 15% ובני גנץ עם 13% בלבד. אך באותו הזמן, ראש הממשלה גם הנושא באחריות לבחירות הרביעיות לפי תוצאות הסקר, עם 45% מהמשיבים שמתילים עליו את האשמה, לעומת 20% בלבד שמאשימים את גנץ.

גדי איזנקוט (צילום:  גלעד קוולרצ'יק)
גדי איזנקוט (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

סקר חדשות 13 וקמיל פוקס בדק גם מה היה קורה במידה והרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט היה מקים מפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-24. במצב כזה, מפלגתו החדשה, אשר לפי הסקר כוללת את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ואת השרה לשעבר ציפי לבני, הייתה זוכה ל-15 מנדטים ומשנה את תמונת הגושים במעט ל-61-52 לטובת גוש הימין, כאשר ישראל ביתנו מחזיקה בשמונה מנדטים.

במצב שכזה, הליכוד היו יורדים ל-27 מנדטים, ימינה 21 מנדטים, יש עתיד-תל''ם 14, המשותפת לתשעה, וכחול לבן לשמונה. ישראל ביתנו ויהדות התורה היו מחזיקות כל אחת בשבעה מנדטים, בעוד ש''ס ומרצ היו מסתפקות בשישה מנדטים בלבד.