שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה להסכם הגרעין המסתמן בשיחות המשא ומתן עם איראן בווינה. "אין ספק שההסכם בעייתי, הוא קצר יותר ומייצר הרבה סדקים והרבה הזדמנויות במובן הלא טוב של המילה. אני חושבת שההישג הכי משמעותי של הממשלה בהקשר הזה שהיא בונה מחדש את האמון בין ישראל לארה"ב, יחסים שהיו חשובים במיוחד", אמרה. 

לדבריה, ישראל צריכה לזכור שהיא לא הדבר היחידי בשיקולים של ארה"ב ושיש דברים שמעבר לאיראן, "אינטרסים משותפים נוספים שצריך להמשיך לעבוד עליהם. צריך לבנות מחדש תא האמון אחרי מה שעשו פה ממשלות קודמות ורה"מ הקודם ליחסים האלה. ככל שההסכם אכן ייחתם, מה שאנחנו נצטרך לעבוד עליו זה להגיע עם ארה"ב להסכמות על הסכם משלים שידאג למה יקרה אם חלילה, כדי שנהיה מוגנים".

כשנשאלה האם ישראל צריכה להוריד את הראש במידה וייחתם הסכם, השיבה: "ישראל דואגת לאינטרסים שלה במקסימום. אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים לעשות, יש דיאלוג דיסקרטי אינטימי שבונה את האמון בין המדינות".

שיחות הגרעין בוינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין בוינה (צילום: רויטרס)

על השאלה האם ההסכם צריך לאפשר לישראל לבצע תקיפה באיראן בתמיכה אמריקאית, ענתה: "בשונה ממה שמקובל פה אני פחות אוהבת לדבר על הדברים האלה באופן הזה. יש הרבה כיוונים שצריך, זה לא דבר אחד. תקיפה לא פותר את הבעיה באופן מלא ומוחלט ואני אישית חושבת שעדיף להימנע מתקיפות וממלחמות".

"יש הרבה מרכיבים. ישראל צריכה לדאוג לאינטרסים שלה וההסכם צריך להתייחס לכל הפערים שנפערי כתוצאה מהסכם כזה ככל שייחתם ולראות מה הדרכים הטובות ביותר להבטיח את ביטחוננו העתידי", הוסיפה מיכאלי. 

בהמשך הריאיון התייחסה השרה למתיחות בין רוסיה לאוקראינה, והשיבה לשאלה באיזה צד ישראל תבחר במידה ותצטרך לעשות כך: "אין שאלה שהיחסים המיוחדים שיש לישראל עם ארה"ב והממשלה הזו שוקדת על שיקומם ובנייתם מחדש הם לא אותם יחסים שיש לישראל עם רוסיה, זה מובן מאליו".

"אנחנו עומדים בפתחה של פסגה כנראה שתתקיים בין הנשיא ביידן לנשיא פוטין ובוא נקווה כולנו שהפסגה תסתיים בכך שנימנע שוב מפעילות אלימה ולוחמנית ומהצורך באמת לדבר על הדברים האלה. כך או כך ישראל מנהלת את האינטרסים שלה, מול רוסיה יש לנו אינטרסים בגבולנו הצפוני ומעבר לזה אנו מנהלים את הדברים בצורה מושכלת", המשיכה. 

השרה מיכאלי התייחסה גם לדרישתה להעלות את שכר המינימום: "מפלגת העבודה נאבקת שלא תהיה פגיעה בשכר המינימום. ראינו בממשלה, קיבלנו תצוגה של הפירות המדהימים של המדיניות בתחום הקורונה שהוביל רה"מ נפתלי בנט והמדיניות הכלכלית שהוביל שר האוצר אביגדור ליברמן שהביאו לצמיחה אדירה".

"בוודאי לאור ההצלחות הבאמת מרשימות אסור לנו לפגוע בחולייה החלשה ביותר של משתכרי שכר המינימום. יש לי כבוד רב לשר האוצר ואני מעריכה אותו מאוד. נדמה לי שכל שותפי עסקת החבילה מבינים שהפגיעה הזאת, מה שסוכם לא במוקם המציאות השתנתה לשמחתנו לטובה מאז שהעסקה נחתמה וזה מגיע לכנסת לוועדת עבודה ורווחה, אני בטוחה שנוכל להגיע שם להסכמות שימנעו את הפגיעה בשכר המינימום", אמרה. 

כשנשאלה מה הוא הקו האדום של מפלגתה, הגיבה: "אנחנו לא מדברים במונחים האלו, ברגע שהחלטתי להיות שותפה להקמת ממשלה שתחליף את השלטון ההרסני והרעיל שהיה כאן אני מחויבת לעבוד לטובת האזרחים באמצעות הממשלה, ועד כה אנחנו מצליחים להוביל את הקו החברתי של הממשלה בהסכמה וכך נמשיך לעשות".

תחבורה ציבורית, אוטובוסים (צילום: ראובן קסטרו)
תחבורה ציבורית, אוטובוסים (צילום: ראובן קסטרו)

בסיום דבריה, התייחס לפעילות משרדה: "הגעתי למשרד בו באמת לא השקיעו כמעט, מדהים כל יום שעובר אני מגלה את הפער שנפער בתחב"צ. בנו שכונות חדשות, הרחיבו יישובים ולא הוסיפו בבסיס התקציב כסף כדי לספק תחב"צ, זה דבר בלתי נתפס".

"זה לא דבר שאפשר לשנות מהיום להיום אבל הוספנו מאות קווי אוטובוסים חדשים, עד ספטמבר יגיעו אלף אוטובוסים, נסללים נתיבי תחב"צ חדשים, אנחנו משקיעים ברכבת, העבודה נעשית בצורה אינטנסיבית", הבהירה. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm