שר הביטחון בני גנץ אמר בריאיון חג לוואלה! כי השיחות בינו לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן "הן לא לאבי-דאבי. יש לי דרישות ממנו כמנהיג העם הפלסטיני". לדברי שר הביטחון, שנפגש פעמיים עם אבו מאזן מאז שהוקמה ממשלת בנט-לפיד, יו"ר הרשות הפלסטינית "נגד אלימות, וחושב שהמאבק צריך להיות מאבק מדיני. הוא מנסה לכוון ככל יכולתו למאבק מדיני ולא בדרכי אלימות, לא תמיד המאבק הזה הוא נוח לנו, לפנות לבית הדין בהאג ולכנות אותנו מדינת אפרטהייד זה לא נכון, לגנות טרור זה חשוב, לשלם לטרוריסטים לא נכון, אז יש לנו ויכוחים, אבל השיחות מכובדות".

גנץ התארח בפודקאסט של וואלה! לשיחה על מנהיגות ומנהיגים, במהלכה דיבר על המנהיגים הגדולים של העם היהודי לדורותיו, ממשה רבנו, דרך דוד בן גוריון, ועד בנימין נתניהו ונפתלי בנט, ועל מנהיגות צבאית, פוליטית ומדינית. לדבריו, גם אם היה ראש הממשלה היה ממשיך להיפגש עם אבו מאזן, במטרה "לייצר מציאות ייחוס טובה יותר": "אני מסתכל על מנהיגים בעבר, בגין רצה לראות בזה אוטונומיה, רבין קרא לזה מדינה מינוס", הוא אומר. "ואני מזהה צורך לקיים מציאות של שתי ישויות מדיניות כשלמדינת ישראל יש עליונות ביטחונית על כל המרחב, כל אחד עוסק בשלו, הכלכלה היא משותפת, וההיפרדות היא מדינית ולא טריטוריאלית ורציפות ומשילות פלסטינית על סמך תשתיות תחבורתיות שיאפשרו את זה". הוא הוסיף כי "מה שאני מנסה לייצר זה מציאות יותר חיובית. מאוד קשה להגיע לשלום אבל בואו לפחות ננסה לחיות בשלום".
 
בתשובה לשאלה אם אבו מאזן הוא הפרטנר לתהליך הוא השיב כי "מי שיעמוד בראש הרשות הפלסטינית הוא הפרטנר ומי שינסה להילחם במדינת ישראל יחטוף ממני מנה אחת אפיים". ברקע גל הטרור ואירועי השבוע האחרון בקבר יוסף, שר הביטחון הודה כי "השליטה של הרשות הפלסטינית לא מיטבית. אנחנו מעודדים אותם להגביר את המשילות שלהם באזורים שהם פחות משילים בדגש על צפון השומרון. למדינת ישראל יש אינטרס שרמת המשילות של הפלסטינים תהיה גדולה וחזקה כי ככל שרמת המשילות שלהם גבוהה יותר, כך אנחנו לא צריכים לעסוק בהם ואנחנו רוצים להיות מדינה יהודית ודמוקרטית בטוחה וצודקת ובזה אנחנו רוצים להתמקד ולא בלנהל את הפלסטינים".

בחזרה לפוליטיקה ולמנהיגות הישראלית, גנץ אמר כי מה שהופך מנהיג לגדול בדורו "זאת היכולת לממש החלטות קבועות ומשמעותיות לפעמים בניגוד למצופה מהם", ונקב בשמם של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, וראשי הממשלה לשעבר מנחם בגין ("היה איש ימין והביא הסכם שלום עם מצרים"), ראש הממשלה יצחק רבין ("נחשב לאיש צבא ומדון כל חייו אבל חתר לשלום"), אריאל שרון ("עשה את ההתנתקות מעזה") ואהוד ברק ("שהחליט לסגת מלבנון וחתך מצב פסיכי שנמשך עשרות שנים").
 
Listen to "שיחה על מנהיגות עם שר הביטחון בני גנץ" on Spreaker.

בתשובה לשאלה אם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מנהיג גדול הוא השיב כי "נתניהו הוא מנהיג פוליטי מאוד מיומן. אני זוקף לזכותו את החשיבות שזיהה לביטחון, אני זוקף לזכותו את ההתקדמות בהסכמי אברהם שהם מאוד משמעותיים למדינה וביטחונה, ואני זוקף לחובתו את היעדרה של ממלכתיות ואת היצירה, הדגשת הפלגנות על פני המחבר". לדבריו, "היעדים שהוא הציב לעצמו לביטחון מדינת ישראל ועוצמתה הביטחונית והכלכלית בהחלט במקום, אני חלוק על הדרך הפוליטית הלא ממלכתית שהוא נהג בה בשנים האחרונות במיוחד".

בתשובה לשאלה על מנהיגים אחרים בזירה הפוליטית העכשווית גנץ נוקב בשלושה שמות: נתניהו, יור ש"ס אריה דרעי, ושותפו לשעבר, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "נתניהו נבחר בליכוד כל פעם מחדש, וכשאתה מסתכל על איש כמו אריה דרעי שנמצא עשרות שנים בפוליטיקה וגיבש סביבו מחנה שלם, אי אפשר להגיד שזו לא מנהיגות. כשאת לוקחת את יאייר לפיד שבה במשך עשר שנים את יש עתיד, עם כל הוויכוחים שיש לי איתו או אין לי איתו, אני מעריך את המנהיגות הפוליטית שלו וכל אחד עובד בגוון שלו". עם זאת, כשנשאל אם לפיד הוא מנהיג המרכז שמאל היום, הוא השיב: "אני לא נותן לו בהכרח את תואר מנהיג המרכז שמאל. הוא מנהיג יש עתיד ומבחינה אלקטורלית יש לו את ההיקף היותר רחב".

וגם: עם מי מהמנהיגים ההיסטוריים של העם היהודי הוא היה רוצה לשבת לארוחת ערב, איך משתנה המנהיגות בעידן הרשתות החברתיות, על ההבדל בין מנהיגות צבאית למנהיגות פוליטית ועוד.