בעקבות הביקורות כלפי עדות בנימין נתניהו בוועדת החקירה לאסון במירון, בה סירב לקחת אחריות על האסון וטען כי הוא עסק בנושא הקורונה בלבד, גלעד כץ, לשעבר הקונסול הכללי ביוסטון ויועץ רה"מ לשעבר נתניהו, תקף את המפכ"ל לשעבר, בתוכניתם של אראל סג"ל וחיים לוינסון ברדיו 103FM: "איך הוא לא הרעיד שמיים וארץ?"

"הופעלו לחצים פוליטיים": העדות הדרמטית של מפקד המחוז על אסון מירון
דיווח: המסמך שעלול לסבך את נתניהו בוועדת החקירה

"ברגעים אלה נוחתים במשרד ראש הממשלה לפחות 100 מכתבים ביום שממוענים לראש הממשלה. אני אומר לכם עכשיו בוודאות, אם יאיר לפיד ראש ממשלה המעבר מקבל יותר משלושה מכתבים מהם, זו תהיה הפתעה. בעוד ארבע או חמש שנים, אם אחד המכתבים שהוא מקבל היום ידבר על איזשהו אסון שקרה, יגידו 'איך הוא לא ידע?', אז הוא לא ידע מפני שראש ממשלה לא יכול להתעסק במאה מכתבים". עוד הוא הוסיף: "בתקופה שבה אני הייתי האחראי לכך, הגיעו עשרות אלפים של מכתבים - אני אומר זאת באחריות מלאה".

בהמשך, הדגים כץ את טענתו ואמר: "המפכ"ל אלשיך שלח מכתב, ואני שואל אתכם - זה עבר לגורם הרלוונטי, למנכ"ל משרד רה"מ ומזכיר הממשלה דאז. עכשיו, בואו נניח שזה הגיע אליהם והם לא עשו כלום, מגיע אלשיך לפגישות רבות, עשרות, אולי מאות פגישות עם ראש הממשלה - מבחינת המשטרה הוא אחראי בשטח על מה שקורה, איך הוא לא מרעיד שמיים וארץ?". הוא המשיך בדוגמתו: "ונניח שהם באמת קיבלו מכתבים ולא עשו כלום והם תמיד לא עושים כלום, אז אני שואל - מי כתב את המכתב? אדם כמו המפכ"ל, שנפגש עם ראש הממשלה באופן כמעט שבועי, איך הוא לא פותח כל פגישה איתו בנושא? למה הוא לא שאל אותו מדוע לא מטפלים בבעיה? מדוע לא עושים כלום? אני שואל את עצמי, מה האחריות שלו? של המפכ"ל?". 

עוד הדגיש כץ כי "אומרים שזה לא רק עניין של ראש הממשלה, אלא גם של אשת הלשכה, אבל אני הייתי שם וראיתי שהמכתבים הועברו לגורמים הרלוונטיים ואחד מהם היה מזכיר הממשלה - קוראים לבן אדם אביחי מנדלבליט. לא מעניין אותי הנושא הפוליטי, אבל אני שואל עם יד על הלב - איך זה יכול להיות שמאז עדותו של בנימין נתניהו, אף אחד לא ראיין את אדון מנדלבליט יותר? 45 אנשים שנהרגו זה לא פוליטיקה, זה הרבה יותר חמור. למה לא מראיינים את האנשים שבאמת עסקו בזה? כי רואים נגד העיניים דבר אחד – נפילתו של נתניהו".   

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm