היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה צפויה להתנגד להצעת חוק אשר תעניק לשר לביטחון הלאומי המיועד, איתמר בן גביר, סמכויות לקביעת המדיניות של המשטרה. 

בן גביר יקבע את מדיניות המשטרה? זהו החוק המתגבש
בן גביר תוקף את היועמש"ית: "לא רציתי להאמין שהיא נגדנו, אבל היא משרתת אג'נדה"

 חבר הכנסת יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לדברים: "זו החלטה תמוהה מאוד, ההתנהלות שלה, גם האופן שבו היא קיבלה את ההחלטה. ברגע שהנחנו את זה, שזה נכתב, כל החוק שאנחנו רוצים לקדם היא כבר נתנה חוות דעת. ככל שזה יבוא לשולחננו אנחנו נדון בזה בכובד ראש. אנחנו בכל ארבע שנים או במקרה שלנו אולי כל חצי שנה, לפחות מה שהיה עד היום, בוחרים כנסת, ובכנסת יושבים נבחרי הציבור".

"אנחנו הגענו לבחירות הללו כשאנחנו מדברים על ביטחון אישי, וכדי לעשות את השינויים הנדרשים אנחנו צריכים את כלי העבודה הנכונים. משם נולדה הצעת החוק. כמו שיש את שר הביטחון, שהרמטכ"ל כפוף למדיניות שלו, כי מה לעשות הוא נבחר הציבור, כך גם השר לביטחון לאומי מופקד על מדיניות המפכ"ל", הוסיף.

לדבריו, "כולם יודעים שהם גופים שונים. צה"ל פוליטי? לא. אז גם המשטרה לא פוליטית. אבל מי שמתווה את המדיניות שלה זה השר. לכן מה שתמוהה הוא שזה לא היה עד היום. זאת השאלה. אנחנו לא מדברים על מקרים שצריך החלטת ממשלה, לא דיברנו על יציאה למלחמה, אנחנו מדברים עם אופן השגרה שבה המשטרה מתנהלת. ביום יום אנחנו עוסקים בביטחון האישי שמי שמופקד על הביטחון האישי בין היתר זו המשטרה".

"לכן אנחנו רוצים לעסוק בנושאים אלה, למשל משילות, רק היום העלתי לטוויטר שאמא של בחורה צעירה, בשירות לאומי בבאר שבע, ביום שלישי בעשר וחצי בלילה הלכה לתחנה עם חברה שלה ויצאו מהרכב שני רעולי פנים, עם רובים שלופים, דרכו מולן את הרובים, כיוונו עליהן, צחקו, נכנסו לרכב ונסעו. אנחנו לא רוצים לראות תופעות כאלו. על כך נבחרנו ואנחנו רוצים למשול. מי שחשב שבאנו להיות וועדת קישוט או דחלילים, הציבור בחר בנו, ועם כל הכבוד ליועמ"שית או כל פקיד אחר שלא נבחר על ידי הציבור אנחנו באים לממש מדיניות", אמר.

קובי שבתאי ואיתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)
קובי שבתאי ואיתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, הכריז חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית כי "חובת ההוכחה עלינו, חד משמעית. מבלי להיכנס לפרטים או לדוגמה כזו או אחרת - אנחנו כמו שיש לשר הביטחון את הסמכות לנהל את מדיניות הצבא, למרות שהוא לא פוליטי, אנחנו רוצים שכך יהיה גם במשטרה שהיא לא גוף פוליטי. אף אחד לא דיבר על התערבות בחקירות. אנחנו הגענו לאירוע הזה של ביטחון פנים או ביטחון לאומי כדי לקבוע מדיניות חדשה, כי המדיניות הנוכחית לא הצליחה". 

"במקום שנבוא לשנות, שנפעיל את הרוח החדשה, את מה שאנחנו רוצים לעשות, בדרך שלנו, כפי שאנחנו רואים אותה, כפי שבן גביר רואה אותה, אתה אומר לי 'תשאירו את הכול כפי שהוא'. אנחנו לא מוכנים לקבל את זה, במצב הנוכחי אין לנו את כלי העבודה לעשות שינוי משמעותי במשטרה. אנחנו באמת רוצים לשנות את המציאות. אנחנו לא נלחמים במשטרה, אנחנו באים לחזק את המשטרה, וגם להעלות את שכר השוטרים", טען.

כמו כן, התייחס לתפקיד המיועד לו כשר לפיתוח הנגב והגליל ואמר: "לא מקפח אף אחד. זה לא עם הפריפריה אבל זה עם החוסן הלאומי. הפריפריה, יש להם בהחלטת הממשלה, הם יכולים לפעול בעיריות במצב סוציואקונומי מסויים, ובחוסן הלאומי, גם בעיריות חזקות כמו תל אביב, יש שם שכונות חלשות, אז אני יכול לפעול גם שם. זו החלטת ממשלה. בפריפריה אז לפי פריפריה חברתית. החלטת הממשלה שהחוסן הלאומי נועד לחזק את הקהילות, לחולל צמיחה. במצבי חירום הם משמשים כעוגן". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm