לקראת השבעת הממשלה, הצפויה להתקיים בשבוע הקרוב, תמשיך הקואליציה המתגבשת להוביל סדר יום של חקיקה בכנסת. הבוקר (ראשון) תתכנס הוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה (העברת סמכויות לשר ביטחון הלאומי) כדי לדון ולהצביע על הסתייגויות המתנגדים להצעת החוק.

בכיר לשעבר במשטרה תומך בבן גביר: "לשר יש אחריות, תנו לו סמכות"
הקרבות בליכוד והאיומים של גפני: נתניהו ממשיך לפעול להקמת ממשלתו

מחר צפויה מליאת הכנסת לאשר את פיצול החוק, כפי שביקש מציע החוק ח"כ איתמר בן גביר. הוא קיבל את עמדת הייעוץ המשפטי לכנסת, והחליט לפצל מהצעת החוק הנוכחית את ההחלטה שהמפכ"ל יהיה כפוף לשר, וכן את הסעיף שמאפשר התערבות של השר במשך זמני חקירה.
סעיפים אלה יבואו בהמשך להצבעה לאחר שיתקיימו דיוני עומק בעניין ולאחר שהשר ייכנס לתפקיד, כפי שהציעה עו"ד מירי פרנקל־שור, היועצת המשפטית לוועדה. לאחר אישור הפיצול במליאה הוועדה המיוחדת תתכנס לאשר את הצעת החוק לקריאה השנייה והשלישית. 

הוועדה המיוחדת שהוקמה כדי להסדיר את תיקון חוק יסוד הממשלה (חוקי דרעי וסמוטריץ'), שלפיו יוכל אדם לכהן בתפקיד שר למרות הרשעתו במאסר על תנאי וכן יוכל אדם לכהן כשר נוסף במשרד ממשלתי תחת שר, סיימה את עבודתה - וכבר מחר מליאת הכנסת צפויה להתחיל לדון ולהצביע על החוק. 

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)


בסביבת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יש מי שלוחש באוזנו שיש להשביע את הממשלה כבר ביום חמישי, עוד בשנת 2022, שכן כך יירשם בדפי ההיסטוריה שחזר לתפקיד תוך שנה – עניין פסיכולוגי. אולם כדי שזה יקרה, הקואליציה תיאלץ להשלים את החקיקה.

בינתיים באופוזיציה המהתווה, לאור הביקורת של מצביעיה על כך שהגיעו להסכמות עם הקואליציה על דחיית ההצבעות לשעות מוסכמות ולא קיימו פיליבסטר ארוך, צפויים השבוע למשוך את הזמן ולנסות להעביר סעיפי הסתייגויות לחוקים בשעות הלילה המאוחרות, כך שהשבעת הממשלה תידחה למועד האחרון האפשרי לכינונה - 2 בינואר 2023. 

את מועד השבעת הממשלה נדע כבר בימים הקרובים, אולם מועד התפרקותה הוא בגדר חידה. חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד אמרה אתמול באירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי "הממשלה המתגבשת לא תחזיק יותר משנתיים, ולפיד יחזור".