איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי הנכנס, עלה הבוקר (שלישי) להר הבית, ועורר בכך סערה של תגובות אמוציונליות לכאן ולכאן. אפרת רייטן, ח"כית מטעם העבודה, שוחחה היום עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, והביעה דעתה על ההחלטה, שהגיעה לאחר שרבים מחבריה מהאופוזיציה כינו אותו 'פחדן' וטענו כי לא יעז לעלות להר הבית.

"חוסר אחריות מדיני": לאחר שעלה להר הבית - לפיד תוקף בחריפות את בן גביר

"אני לא התבטאתי אתמול בסוגיה, אני לא ממהרת לקפוץ ולומר דברים לפני שאני יודעת או לא יודעת", פתחה רייטן, בהתייחס לפקפוק שביטאו באופוזציה באשר לעלייתו המתוכננת של בן גביר. "היה נראה כאילו יש שם איזה דיס־אינפורמציה, היום באמת הבנו שזה כן היה מתוכנן. גם נדמה לי שאם היו מקשיבים לבן גביר, הוא עצמו לא הזכיר שהוא מתכוון לעלות להר הבית".

"אני שואלת מה בצעד שלו באמת תרם לביטחון הלאומי שלי או של המדינה?", המשיכה רייטן בתהייה. "האם זה היה צעד לביטחון לאומי או צעד לכבוד לאומני? מה זה הדבר הזה? מה זה הצעד הזה?" 

יחד עם זאת, רייטן הוסיפה: "נדמה לי ששרים עלו, נדמה לי שחברי כנסת כבר עלו. נדמה לי שאפילו בשנה האחרונה, בממשלה הקודמת, היה מספר שיא של יהודים שעלו להר הבית. גם הצעד הזה היום זה לא שעכשיו הוא עשה צעד, 'וואו, שבר איזה מיתוס', כלום". לדבריה, מותר ליהודים לעלות להר הבית, והסטטוס קוו בכלל מדבר על דברים אחרים, כמו תפילות. 

"עכשיו בואו לא ניתמם, כמו שכששרון עלה להר הבית אנחנו יודעים מה קרה אחר כך - גם בן גביר הוא סדין אדום. לא רק פה בחברה הישראלית, אלא בסביבה", הדגישה, וסיפרה: "כשאני הייתי בוושינגטון, התלוויתי למיקי לוי בתקופה שהוא היה יו"ר הכנסת, ונסענו להיפגש עם ננסי פלוסי ועם הביטחון לאומי. הם שאלו אותנו על בן גביר, כבר אז הם שאלו אותנו 'הוא מתכוון לעלות להר הבית?' יש חשש גדול כי זה הוא, כי יש לו רקורד, כי יש לו מוניטין, כי יש לו כבר באמת עבר". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm