הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את ביטול המס שהוטל על קניית כלים חד- פעמיים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ מסר׳: הבטחנו וקיימנו. אני קורא לאזרחי ישראל לבדוק מול הקמעונאים ובעלי המכולות את הורדת מחיר החד פעמי, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו.

"אל תדאגו לילדיי": דיון סוער סביב הרפורמה על ביטול המס על השתייה הממותקת
מספר ארגונים בפנייה לח"כים: "לא לביטול המסים על הכלים החד־פעמיים"

 השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, התנגדה לביטול המיסוי. "אני ערה להסכמים הקואליציוניים ולמחויבות של חברי הממשלה לקיומו. בשבועות האחרונים ירדתי לעומקם של דברים ונחשפתי ביתר שאת לנזקים העצומים של הכלים החד-פעמיים בכלל הרבדים הסביבתיים והבריאותיים", מסר. 

לדבריה, נתניהו אישר להביא חלופה תוך שישה חודשים יחד עם שר האוצר לצמצום הצריכה של הכלים החד פעמיים. "אנו נגבש חלופה מיטיבה ונכונה לכלל אזרחי מדינת ישראל", הוסיפה. 

כזכור, רשות המיסים פרסמה מוקדם יותר החודש את את המס. "המס יבוטל בשלב זה רק עד סוף 2023, זאת בציפייה שביטול המס יוזיל את מחירם של המוצרים לצרכן. בתום השנה יבחנו יעילותו בהוזלת המחיר לצרכן וכן העלות התקציבית", נכתב.

הפסד הכנסות המדינה מהמס צפוי לעמוד על 330 מיליון שקלים, ולפי משרד האוצר, דרך מימון הפסד הכנסות המדינה בשל צו זה, היא הפחתת שיעור הפרשת המס לפי חוק מיסוי מקרקעין, לקרן תשלום פיצויים בעד נזקי מלחמה ובצורת, ולצורך כך יקודם תיקון לתקנות תקנות מס רכוש וקרן פיצויים.

כזכור, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הנחה בישיבה עם עם צמרת משרדו להכין במהירות האפשרית צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בירך אז על החלטתו ומסר: "'מס ליברמן' על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים נועדו לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד מיד עם הקמת הממשלה ואני שמח על כך".

כזכור, הממשלה היוצאת החליטה להטיל מס קנייה על כלים חד פעמיים העשויים מפלסטיק בסך של כ-11 ש"ח לק"ג ועל כלים חד פעמיים מנייר המכילים פלסטיק הוטל מס בסך של כ-3.3 ש"ח לק"ג.