הדיון שהתקיים הבוקר (שני) בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת בנוגע למהפכה המשפטית, הוביל למאבקים קולניים סוערים, במהלכם חבר הכנסת יוראי להב- הרצאנו מיש עתיד קפץ מעל לשולחן הוועדה והטיח ביו"ר הוועדה, חה"כ שמחה רוטמן, האשמות על כך שהוציא את חבריו לאופוזיציה מהדיון ומנע מהם להשמיע את דבריהם. להב הרצאנו שוחח עם בן כספית ואריה אלדד על המאורע ב-103FM.

חוקי הרפורמה המשפטית אושרו לקריאה ראשונה: צפו במהומת הענק בוועדת החוקה
נתניהו על הרפורמה של לוין: "מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני"
המחאה נגד הרפורמה: רבים מפגינים במרכז הבירה, פעילות הרכבת הקלה הופסקה

חבר הכנסת פתח בהסבר: "אין לי כוונה להיות מנומס שממשלת נתניהו הורסת את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. האחריות שלי היא לייצג את בני ובנות הדור שלי שנולדו לדמוקרטיה - אנחנו לא מתכוונים לדבר עליה. יו"ר הוועדה רוטמן ממשיך לזרוק את חברי האופוזיציה, אין לי כוונה לוותר. אם הייתי יו"ר הוועדה לא הייתי זורק אחד אחרי השני את כל חברי האופוזיציה ולא מאפשר להם להשמיע את הדברים שלהם".

"יו"ר הוועדה זרק אותי תוך 9 שניות, בשבוע שעבר הוא עצר אותי באמצע זכות הדיבור שלי ודרש ממני להתנצל כי אמרתי שעבריינים מובילים את ההפיכה המשטרית הזו. בואו לא נתבלבל, מדובר בהפיכה משטרית, הליך לא לגיטימי, הליך בזק באופן חד צדדי, כשמי שמוביל אותו הוא ראש ממשלה עם שלושה אישומים, על זה אני לא מתכוון לשתוק", הוסיף.

יוראי הרצאנו סיכם: "אני נגד אלימות, המחאה צריכה להיות נחושה ובלתי מתפשרת - אנחנו לא הולכים להתפשר על דמוקרטיה. מתווה הנשיא התחלה טובה, אני קורא לקואליציה ולראש הממשלה נתניהו לעצור באופן מיידי את דהירת האמוק הזו לעבר הפיכה משטרית. אפשר להגיע להסכמה רחבה בעם, להליך שישפר את מערכת המשפט ולא יהרוס אותה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm