שר התקשורת שלמה קרעי החליט אתמול לפנות את אלו שהודיעו כי יסרבו לשרת במילואים בעקבות ההתנגדות לרפורמה במערכת המשפט, ותקף במילים קשות: "סרבנים, לכו לעזאזל, נסתדר בלעדיכם". שרת ההסברה, גלית דיסטל, אף הוסיפה כי הטייסים שאכן לא יתייצבו למילואים הם "נפולת של נמושות". חבר הכנסת בועז ביסמוט (הליכוד) שוחח היום (שלישי) עם ברק סרי ואיתן כבל ב-103FM והתייחס לדברים.

"מוקיע את הנושא": מפקד טייסת 69 לשעבר נגד מחאת הטייסים
לידיעת לוין והרצוג: זו ההחלטה שנתניהו צריך לקבל בנוגע לרפורמה המשפטית | סקר
"רוצה להמשיך בהפיכה": ראש עיר במתקפה חריפה על לפיד

בפתח הראיון אמר ביסמוט: "המושג סרבנות היה קונצנזוס. אנחנו זוכרים את ההתנתקות ואת מלחמת לבנון. אנחנו מדינה ייחודית, נפלאה ונהדרת, ומצד שני אנו מדינה יוצאי דופן מבחינת האיומים. עוד לפני שהוכרזנו כמדינה היה פיגוע ראשון".

"ימין שמאל, לא חשוב לי, בטח שהם מתגייסים לצבא, המדינה היא של כולנו. כואב לי לראות אנשים שלא מבינים את הרפורמה, או שעברו 'שטיפת מוח' וחושבים שמגיעים לכיוון דיקטטורי", המשיך חבר הכנסת. "לא הייתי הראשון בליכוד שאמר שאנו צריכים להסביר את הרפורמה טוב יותר עבור אחינו, יכולנו להפוך את כל הסיפור הזה בשנייה. אם באמת המצב הוא כל כך חמור, אז בואו להידברות. אנחנו באמת רוצים בהידברות ורואים שהאופוזיציה לא בנויה מעור אחד, ובקרב החברים במחנה הממלכתי יש אנשים רציניים וטובים שאפשר להתקדם איתם ויפה", הדגיש ביסמוט. 

בסיום הראיון, טען חבר הכנסת: "מאחר ואנחנו השלטון, ואנחנו הגורם האחראי, וחובת ההוכחה עלינו, האתגר הגדול הוא איך הרפורמה עוברת ונשארים עם אחד. אני תומך במתווה הנשיא בתנאי שאנחנו לא מפסיקים כי הפסקה היא מסמוס. הידברות עכשיו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM