מחאת חיילי המילואים נגד הרפורמה במערכת המשפט ממשיכה לשלוט בשיח הציבורי. שרי ממשלה קראו הבוקר (שלישי) להרגעת הרוחות, בין היתר בשל דבריו של שר התקשורת שלמה קרעי, שתקף אמש את חיילי המילואים המוחים נגד הרפורמה המשפטית, וכינה אותם "סרבנים מחוצפים... עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל". 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ניסה להנמיך את גובה הלהבות, וקרא לאחדות בעם: "רבים מאיתנו זוכרים עמוק עמוק את העלבון שחשנו בהפניית העורף, אבל זוכרים תמיד, גם עכשיו, שגם בעת מחלוקת - אנחנו אחים!"

כרזת ענק של מגילת העצמאות בהפגנה בתל אביב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
כרזת ענק של מגילת העצמאות בהפגנה בתל אביב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

סמוטריץ' רמז גם להתבטאותו של השר קרעי, אף שלא ציין את שמו: "כשהרוחות סוערות - נעשות טעויות (גם אני לא חף מטעויות, לומד ומשתפר)", כתב, "נעשו גם שגיאות ציבוריות של חלק ממשרתי המילואים היקרים שלנו. צבא ההגנה לישראל חייב להישאר מאוחד, נקי ממחלוקות. גם אם קבוצות כאלו ואחרות שגו בבחירת הדרך, אל לנו להיגרר משום צד לשיח מכפיש על לוחמים יקרים שמקדישים את חייהם למען העם והמדינה".

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס הגיב אף הוא לדברי קרעי וביקר אותו  ישירות: "אי אפשר לנקוט בצעדים כמו שאנחנו רואים בנתיבי איילון, אבל מכאן ועד להגיד לאנשים האלו 'תלכו לעזאזל' כמו שצייץ אתמול השר קרעי? זה אינו סגנוני", אמר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל. "אני לא מתכוון להצדיק את האמירה הזאת, זאת אמירה מיותרת שלא תעזור להוריד את גובה הלהבות, זה עלול לעשות את הפעולה ההפוכה".

אמש כאמור, כתב השר קרעי בחשבון הטוויטר שלו: "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו'... עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל".

דבריו של קרעי נכתבו לאחר שנשיא המדינה יצחק הרצוג טען כי יש מגעים מתקדמים מאחורי הקלעים וכן כי הצדדים קרובים מאוד להגיע להסכם מוסדר בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. 

"התמונה כפי שהיא כרגע, מצד אחד - אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם", הבהיר הרצוג, "יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. הם הגיוניים והם סבירים. ומצד שני עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה שיצליחו להתעלות לגודל הרגע שיבינו את האלטרנטיבה הנוראה שצופנת בחובה הסיטואציה מעבר לדלת ושישימו את המדינה ואת האזרחים מעל הכל. ויממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו".