הודעת שר הביטחון יואב גלנט על הצהרה צפויה - וביטולה לאחר שנקרא לשיחה בהולה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוררה סערה רבה בליכוד. כאמור, למרות הביקורת הרבה שנשמעה, מסתמן כי גלנט ולא ויתר - וישנו סיכוי לא קטן שעוד נשמע את דבריו בשבוע הבא.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל, גורמים בליכוד הביעו זעם על השר הבכיר ועל נחישותו לנאום - ואמרו למעריב: "אם גלנט ייצא נגד, זו תהיה התאבדות פוליטית מבחינתו".

בתוך כך, במסגרת הביקורת הרבה שנשמעה על גלנט, עשרות מפגינים הגיעו הלילה (שישי) סמוך לביתו של השר יואב גלנט ושרו לו את שיר הילדים "השפן הקטן".

איראן ואיו"ש תחילה: לגלנט יש בעיה עם סדר העדיפויות של הממשלה | טל לב רם
גלנט יתפטר אם לא תהיה פשרה? השיחות הקשות בין נתניהו ושר הביטחון

במקביל, נרשם קמפיין מסרונים אנונימי ובמהלכו שלחו עשרות הודעות לטלפון הסלולרי של השר הביטחון. בין היתר נכתב: "יואב, זה לא משנה אם בסוף הצהרת או לא. מתפקדי הליכוד הסבירו לך היטב מה רצונם ומה הם מצפים ממך. עכשיו כולנו מבינים, לא מצביעים לפקיד, בכיר ככל שיהיה!".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לצד זאת, גורמים הבקיאים בפרטים טוענים שנתניהו עשה סיבוב פרסה בדקה התשעים. "ביבי", כך אומרים גורמים ביטחוניים, "מבין היטב את חומרת המצב בזירה הביטחונית מדינית ואת המשבר העמוק במערך המילואים ובחיל האוויר, שם כבר עכשיו החלו טייסים להודיע על הקפאת הטיסה הפעילה שלהם הוא התכוון להודיע על הקפאת החקיקה אבל בדיקת הלקמוס על גבו של הביטחון, הבהירה לו שהוא עלול להישאר ללא ממשלה הלחץ מהבית היה זה שהכריע אותו סופית".

כאמור אתמול היה אמור שר הביטחון גלנט לקרוא לעצירת החקיקה באופן מידי ולהידברות בין הצדדים, אולם חזר בו לאחר שנועד ממושכות עם ראש הממשלה נתניהו. גורמים בליכוד ציינו כי נתניהו מתואם עם גלנט, אך לוין מתנגד בתוקף לכל ניסיון לעצור או לדחות את החקיקה.