פחות מיממה לאחר ההצהרה של השר יואב גלנט והוויכוח הסוער בליכוד סביב הרפורמה המשפטית, בקואליציה צפוים להמשיך בהליך חקיקת הרפורמה המשפטית וצפוים לעלות כבר השבוע את חוק הוועדה לבחירת שופטים במליאה ולאשרו לפני הפגרה. בתוך כך, בליכוד מעריכים כי יולי אדלשטיין ויואב גלנט יצביעו נגד.

בן גביר קרא לפטר את גלנט; אלו הח"כים מהליכוד שתמכו בשר הביטחון
יחליף את גלנט? הערכות דרמטיות במערכת הביטחון סביב אבי דיכטר

מנגד, נשמעים גם קולות אחרים. בכיר בליכוד אומר: "היה צריך מראש לתת לגלנט ורק לו חופש הצבעה, כי יש לו פוזיציה מאוד ייחודית, יש לו מחוייבות לייצג את עמדת הקצונה הבכירה בצה"ל. גם היום ראוי לאפשר לו חופש הצבעה, אם יבקש, צריך לתת לו את זה לאור הנסיבות המיוחדות. עם זאת, את חוק הוועדה יש להעביר ללא דחייה לפני הפגרה, כי אחרת יש סכנה שלא יעבור לעולם".במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס היום (ראשון) בשעות הצהריים את ראשי הקואליציה, שם ישמיע לראשונה את עמדתו בנוגע לקריאתו של גלנט.

כאמור, אמש קרא שר הביטחון לעצירת החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית. "בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר, השסע הולך ונפער", ציין. בתגובה,  יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין מסר: "רוב העם רוצה ומבין את הצורך בשינויים במערכת המשפט, אך יש לעשות זאת בסבלנות, בהידברות ובשיח רחב כדי להגיע להסכמה רחבה".

מנגד, סביבת שר המשפטים יריב לוין שלחה עקיצה לכיוונו של גלנט: "שלא כמו שר הביטחון, שר המשפטים יכבד את ראש הממשלה וימתין עם תגובה לשובו ארצה". השר שלמה קרעי כתב בטוויטר: "אני מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הבטחון שלנו שנכנע תחת לחץ השמאל. מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה ושר הבטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה. זה לא דמוקרטי. אסור לאפשר זאת". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עיקרי הרפורמה המשפטית והמשמעויות (צילום: ללא קרדיט)
עיקרי הרפורמה המשפטית והמשמעויות (צילום: ללא קרדיט)