ברקע הדיווחים מפי גורמים במערכת הביטחון המעריכים כי שר החלקאות אבי דיכטר קיבל לאחרונה מסרים ברורים שהוא מתקרב לתיק הביטחון, בסביבת שר הביטחון גלנט מבהירים כי הם מבינים היטב את הלחץ שמופעל באמצעות מינוי אפשרי של דיכטר לשר ביטחון ולוקחים בחשבון את האפשרות שנתניהו יבקש לפטר אותו.

גלנט: "בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר, השסע הולך ונפער"
בליכוד מעריכים: אלו הח"כים שיתנגדו לחוק הוועדה לבחירת שופטים

לדבריהם, זה לא צפוי לשנות את עמדתו הנשענת על הערכת המצב של מערכת הביטחון שיש צורך להתמקד כעת בסדר היום הביטחוני ולא בדברים אחרים אומרים בסביבתו. כמו כן, גם הקולות שמנסים לשרטט קרע בין מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר לשר הביטחון גלנט הם חסרי בסיס.  שיתוף הפעולה בין השניים מובהק והם חולקים דאגה משותפת מהמצב הביטחוני וסדר היום.

עם זאת, כל שגובר השיח סביב אפשרות הפיטורין, כך גם גוברת ההערכה בליכוד כי גלנט (כמו גם אדלשטיין) יימנע בהצבעה ולא יתנגד - מה שיעניק לקואליציה רוב של 62 חברי כנסת. בתוך כך, הבהירו אותם גורמים כי גלנט לא אמר איך הוא יצביע על הרפורמה וגם לא ייתן להגיע למצב שייאבד את תיק הביטחון.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שר הביטחון גלנט: ״המצב היום מחייב לדבר ומהר, כל קריאה לסרבנות פוגעת בצה"ל"

מנגד, נשמעים גם קולות אחרים. בכיר בליכוד אומר: "היה צריך מראש לתת לגלנט ורק לו חופש הצבעה, כי יש לו פוזיציה מאוד ייחודית, יש לו מחוייבות לייצג את עמדת הקצונה הבכירה בצה"ל. גם היום ראוי לאפשר לו חופש הצבעה, אם יבקש, צריך לתת לו את זה לאור הנסיבות המיוחדות. עם זאת, את חוק הוועדה יש להעביר ללא דחייה לפני הפגרה, כי אחרת יש סכנה שלא יעבור לעולם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<