פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט השבוע ברקע המחאה הנרחבת נגד הרפורמה במערכת המשפט, הובילו לסערה פוליטית יוצאת דופן, אשר רק הגבירה את קולות המחאה. לנוכח האירועים, שוחח היום (שלישי) האלוף במיל', מתן וילנאי, ראש "תנועת מפקדים למען בטחון ישראל" עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים.

ביקורת חריפה בממשלה על גלנט: "השתמש בסרבנות כדי לעצור את החקיקה"
לאחר פיטורי גלנט: תיק הביטחון בדרך לאבי דיכטר
"תדמית ישראל על כף המאזניים": פרטים חדשים על שיחת הטלפון בין ביידן לנתניהו

וילנאי פתח את השיחה בביקורת על פיטוריו של גלנט: "כל נושא הביטחון לא מטריד את הממשלה הקיצונית הזו. רוב שריה לא שירתו בצבא, לא הריחו מדים אף פעם, לא יודעים מה זה שדה קרב, לא יודעים מה זה ביטחון, לבד מהאלוף גלנט, היחידי שמבין".

לדבריו, "כל חטאו של גלנט זה שהוא בא לראש הממשלה והציג לו תמונת מצב איך נראה הביטחון. נושא הביטחון היום קשה ובעייתי ומזכיר לי את הימים של 73. עברו 50 שנה וממשלת ישראל לא למדה כלום לדעתי". 

בהמשך, תקף את התנהלות ראש הממשלה ואמר: "נתניהו נתן אתמול צבא פרטי לבן גביר, לא שיקרה עם זה משהו, אבל נתן לו צבא פרטי כדי שיילחם במשטרת ישראל? למה הוא מיועד? שבן גביר יוכל להגיד שיש לו צבא משלו? ברצינות! המצב קשה מעין כמותו בצד הביטחוני שהוא הצד הקריטי במדינת ישראל".

"אנחנו כולנו בוגרי 73. הכי מסוכן זה להקשיב לממסד כאילו אין בלתו. עברו הימים האלה. מי שעבר את 73, לא מוכן לחזור לתקופה הזו שהממשלה יודעת הכל והם יודעים מה צריך לעשות", הסביר.

כנס מפקדים למען ביטחון ישראל שנערך אתמול  (צילום: עננים צילום עסקי)
כנס מפקדים למען ביטחון ישראל שנערך אתמול (צילום: עננים צילום עסקי)

וילנאי חווה את דעתו גם על הרמטכ"ל הרצי הלוי ותפקודו לנוכח תופעת הסרבנות בצבא: "הרמטכ"ל נהדר. מדבר כמו רמטכ"ל. ככה אני מצפה שרמטכ"ל ידבר. אבל השאלה שנשאלת היא איך זה? מה גרם לכך? שאלפי אנשים שמסרו את נפשם למדינת ישראל שתורמים בביטחון מעל ומעבר, בהתנדבות, פתאום אומרים: אנחנו עובדים לפי הכללים. לא מתנדבים. לא בגלל אירוע כזה או אחר".

"אני לא יודע לאן הולכים היום ולא יודע אם גם ראש הממשלה יודע. הוא נמצא מוקף כל הזמן בידי אנשים הקיצוניים ביותר בתולדות המדינה. בואו נשים דברים על השולחן: מנהלת היום את הממשלה, חבורה שהביאה לרצח רבין. מה זה בן גביר שרץ עם הסמל של האוטו ואומר: 'אנחנו יום אחד נגיע אליו' אני הייתי שם וראיתי את זה", סיכם.