לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל, משפחות השכול נחצו לשתיים, חלקן התנגדו נחרצות שפוליטיקאים יגיעו לבתי העלמין ואילו חלקן ביקשו מהם להגיע. זאת על רקע המחלוקת החריפה בנוגע לרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה. עומרי שבתאי, בן שכול, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM על התנגדותו להגעת פוליטיקאים לבתי העלמין.

חבר ליכוד שיגיע לבית עלמין ביום הזיכרון: "יש דברים מחוץ לפוליטיקה"
לפיד על הכוונה להיעדר מטקס המשואות: "מעדיף לחגוג עם מי שמאמין בערכי ישראל"

בפתח הראיון, הסביר שבתאי מדוע לא יגיע השנה לבתי העלמין: "מה שהממשלה הזו עושה, ובעיקר איך שהיא עושה, לא מאפשר לי להיות נוכח השנה, כמעט לראשונה בחיי, ביום הזיכרון. הממשלה הזו מנהלת נגדי ונגד שכמותי קמפיין שנאה, שנמשך כבר שנים. מ'השמאל שכח מה זה להיות יהודים', ועד ל'השמאל בוגדים'. השנה מפלס השנאה הגיע לרמה שאנחנו לא מסוגלים לשאת את זה. אני אולי קו ההגנה האחרון של האחדות במדינה הזו".

"מצד ימין ומצד שמאל של הקבר של אבי, יש אנשים ששונים ממני. בבית הקברות זה לא מעניין מזרחי או אשכנזי, אנחנו רוצים להישאר משפחה. הממשלה הזו פשוט מפוררת אותנו. בהפוך מהממשלה הזו, יש לי אחריות חברתית, לאומית. אני משלם את המחיר היקר, מחיר שווה בשביל האחדות הזו. לא אוכל לשאת את דברי הפוליטיקאים, הם פשוט צבועים. כל השנה אנחנו 'שמאלנים בוגדים' ועכשיו אנחנו אחים? יום הזיכרון הוא יום של קצוות עצבים חשופים לכולם, והחלטתי לא להיות שם בשביל לא לפגוע במשפחות שכולות אחרות. אני לא רוצה להיות תפאורה במצג השווא השקרי של הפוליטיקאים, לא רוצה להיות ניצב בהצגה שלהם, ומצד שני אני לא רוצה לפגוע במשפחות שכולות אחרות. זו החלטה קשה מאוד לא להיות שם, אין דבר קבוע בחיים שלי יותר מהדבר הזה. אני מארגן טקס עצמאי של משפחות שכולות", המשיך.

"הבעיה עם מה שהממשלה הזו עושה, היא שבשם רוב הפרלמנטרי, ולא מאוד גדול, הם מבטלים באופן מעשי את הדמוקרטיה. זו לא רק מעילה באמון וביטול השותפות עם אנשים כמוני, זו מעילה באמון של מי שמסר את החיים שלו עבור מדינה יהודית דמוקרטית, מעילה באמון של החיים ובאמון של המתים. כמעט 50 שנה אני עומד שם, אבל מעולם לא היה דבר כזה. לא חלמתי לא להיות בבית העלמין ביום הזיכרון, לא משנה מי נאם שם. 'בוא תהיה הרגע שלנו, נספר סיפור כאילו יש אחדות ועוד שנייה תחזור להיות שמאלני בוגד', לא תודה", סיפר שבתאי.

לאחר מכן, הסביר על הטקס העצמאי: "אנחנו חוזרים לשורשים, אנחנו לא נהיה במקום של הפוליטיקאים. אנחנו מארגנים טקס עצמאי משלנו, ביום הזיכרון, בשעה 11 בבוקר מול בית העצמאות בתל אביב, במקום שבו הוכרזה מדינת ישראל, במקום שבו הוקראה מגילת העצמאות, אלה היסודות, אלו השורשים ולשם אנחנו חוזרים. מספר הנוכחים הולך וגדל מדי יום, מאז שנפלה ההחלטה שפוליטיקאים כן יגיעו לבתי העלמין. ככל שהזמן עובר יותר ויותר, אנשים אומרים 'אני לא אשתתף בדבר הזה'. זו סערת רגשות מטורפת, אנשים לא ישנים שבועות מהסיפור הזה".

בסיום הראיון חתם שבתאי: "יש לי אחות. כשאבא שלי נהרג הייתי בן שלוש וחצי, אחותי קטנה ממני בשנתיים. אנחנו משפחה שכולה פעמיים, גם דוד שלי נהרג. אחותי מסכימה איתי ואנחנו בהסדרה הפנימית שלנו, היא תהיה עם אמא שלי ביום הזיכרון בקבר של אבא שלי ואחרי זה ניסע כולנו יחד לקבר של דוד שלי. יש לנו אזכרה שנתית, דוד שלי נהרג ביום הזיכרון.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM