בעוד הסרט "ברבי" שובר קופות ברחבי העולם, ינון קרייז, היו"ר והמנכ"ל הישראלי של ענקית הצעצועים מאטל שבין השאר מייצרת את הבובה המפורסמת, גם יזכה בכבוד משלו כאשר יקבל פרס יוקרתי בפסטיבל הסרטים הישראלי שיתקיים בלוס אנג'לס ב-1 בנובמבר. 

הרבה יותר משובר קופות: הסרט "ברבי" מלמד שיעור חשוב שתקף גם בארצנו
"מוות בפלסטיק, זה פנטסטי": הטרנד המפתיע של מעריצי "ברבי" | צפו

קרייז, שהצטרף למאטל בשנת 2018, יקבל את פרס מוביל התעשייה מטעם פסטיבל הסרטים בערב הפתיחה של האירוע שיתקיים זו הפעם ה-36. בין מקבלי הפרס בעבר נמצאים גילה אלמגור, לארי קינג, סשה ברון כהן ושרון סטון.

"מנהיגותו מלאת החזון של ינון קרייז והישגיו המדהימים במאטל, האחרון שבהם הוא הניצחון של 'ברבי' בקופות ברחבי העולם, מרגשים מעבר לכל דמיון", בירך מאיר פניגשטיין, מייסד ומנכ"ל פסטיבל הסרטים הישראלי. "בתוך כחמש שנים, ינון הפך את מאטל למעצמה, כשהיצירה הקולנועית הראשונה שלו שוברת שיאים והפכה לסמל למקצועיות של חטיבת הסרטים שיצר בחברה".

ברבי הסרט 2023  (צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט)
ברבי הסרט 2023 (צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט)

"אני גאה לקבל את הפרס הזה מארגון שאני כל כך תומך במשימתו", אמר קרייז. "אני מעריך שנים רבות את עבודתו של הפסטיבל לקדם ולחגוג את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה המשגשגת של ישראל, תוך הצגת התוכן, היוצרים והאומנים מעוררי ההשראה של ישראל לקהל בארה"ב".

קרייז הקים את חטיבת הסרטים של מאטל, אשר מקדמת פיתוח של 14 סרטי קולנוע בשיתוף פעולה עם האולפנים הגדולים, לצד הרחבת היצע תוכן הטלוויזיה שלה, שמגיע לקהלים ב-191 מדינות וב-37 שפות. "ברבי", הסרט הגדול הראשון של החטיבה בכיכובם של מרגו רובי וריאן גוסלינג ובבימויה של גרטה גרוויג, כבר רשם הכנסות של יותר ממיליארד דולר מאז יצא לאקרנים לפני חודש בלבד והפך לתופעה תרבותית בינלאומית.