מה סבתא רבתא תגיד? יורש העצר הבריטי, הנסיך וויליאם, מצטרף היום (שלישי) לקריאות להפסקת אש במלחמה בעזה ומדגיש כי "אפילו בשעה האפלה ביותר, אסור לנו להיכנע לייאוש". "אני מוטרד מאד מהמחיר האנושי האיום של הסכסוך במזרח התיכון מאז התקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר", נמסר בהודעה בלתי שגרתית מטעמו של הנסיך מווילס. נזכיר כי סבתו, הנסיכה אליס, הייתה חסידת אומות עולם.

חירשת, סכיזופרנית, וחסידת אומות עולם: סיפורה המדהים של הנסיכה אליס
קווים לדמותו של וויליאם, בן המלוכה הבריטי האהוד ביותר

"אני, כמו רבים אחרים, רוצה לראות סיום ללחימה מוקדם ככל האפשר. יש צורך נואש לסיוע הומניטרי מוגבר לעזה. קריטי שהסיוע הזה ייכנס ושהחטופים ישוחררו", המשיך הנסיך, שציין כי הוא מייחל "שניתן יהיה למצוא עתיד בהיר יותר ואני מסרב לוותר על כך". "לפעמים רק מול פני ההיקף המוחלט של סבל אנושי מגיעה החשיבות של שלום קבע".

הנסיך עצמו הגיע לישראל ביוני 2018, והיה הנציג הראשון של בית המלוכה הבריטי שהגיע לביקור רשמי בארץ, ותחנתו הראשונה בביקור הייתה במוזיאון יד ושם בירושלים, ופגישה עם שני ניצולי שואה שהגיעו לבריטניה כילדים מגרמניה, ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה, במה שזכה לכינוי "קינדר־טרנספורט". עם זאת, טרם הביקור, בית המלוכה קרא למזרח ירושלים "שטחים פלסטינים כבושים" - מה שעורר סערה לפני הביקור הרשמי.

הנסיך וויליאם בכותל. צילום: יניר קוזין

הדיווח המפתיע מגיע לאחר שלפני שהחלה המלחמה, וטרם התגלה מצבו הבריאותי, המלך צ'ארלס ה-3 הביע בחודש מאי את רצונו להגיע לביקור רשמי בישראל גם כן, כך טען הלורד סטיוארט פולאק. לדבריו, הכנות ראשוניות בנושא כבר החלו וכך יהפוך צ'ארלס לשליט הבריטי הראשון שמבקר בישראל. הלורד פולאק, שמנהל את ארגון "הידידים השמרנים של ישראל", אמר כי "אין ספק שצ'ארלס יהיה הראשון לשבור את התבנית הזאת (של אי הגעת המלך הבריטי לישראל). הצוות שלו כבר החל בהכנות על מנת לסלול את הדרך לביקור".