סיימון האריס בן ה-37 צפוי להתמנות בחודש הבא לראש הממשלה החדש של אירלנד, והצעיר ביותר שהחזיק בתפקיד, אחרי שהפך היום למנהיג מפלגת פינה גייל במקומו של ליאו ורדקר שהתפטר בשבוע שעבר מראשות הממשלה ומהנהגת המפלגה, בשל "סיבות אישיות ופוליטיות".

גנץ מציב אולטימטום: "אם חוק הגיוס יעבור - לא נהיה בממשלה"
יותר מהסיכום בפסגת פריז: מאות המחבלים שישראל הסכימה לשחרר | דיווח

האריס, שנבחר לפרלמנט כבר בגיל 25 וכיום משמש השר להשכלה גבוהה, היה המועמד היחיד בהתמודדות בפינה גייל, והוא צריך להמתין כעת עד 9 באפריל, אחרי פגרת חג הפסחא, על מנת לקבל את אישור הפרלמנט למינויו לראש הממשלה החדש במסגרת ממשלת האחדות.

"זה הרגע עבור פינה גייל להתחבר מחדש. זה הרגע שבו עלינו לחדש את המחויבות שלנו לעם", אמר האריס בנאום הבכורה שלו כמנהיג המפלגה, כאשר השיק באופן בלתי רשמי את הקמפיין לקראת הבחירות הכלליות, שאמורות להתקיים רק בעוד שנה, על אף שיש הערכות כי הן יוקדמו. הוא הדגיש כי "אני יודע שאני לא אעשה הכל כמו שצריך. אבל אני מתכוון להכניס אנרגיה ורענון למפלגה הזו".

ליאו ורדקר (צילום: רויטרס)
ליאו ורדקר (צילום: רויטרס)

האריס, שינהיג את אחת המדינות האנטי ישראליות ביותר באירופה, גם התייחס בנאומו למלחמה בעזה. הוא קרא להפסקת אש מיידית ולשחרור כל החטופים שמוחזקים בידי חמאס. "אנחנו לא מפחדים להגיד את האמת לגבי הקטסטרופה שאנחנו עדים לה בעזה ולהשמיע בצורה ברורה את הזעם המוסרי של העם האירי", אמר.