ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, נפגש היום (שבת) עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. הפגישה התקיימה באיסטנבול בנוכחות בכירים נוספים מטורקיה ומארגון הטרור חמאס.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, ארדואן והנייה דנו במאמצי הפסקת האש בעזה ובמתן סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. במהלך הפגישה ארדואן הדגיש בפני הנייה את חשיבות האחדות הפלסטינית בתקופה זו ואמר כי "יבוא יום וישראל תשלם את המחיר על כל העוול שהיא מחוללת לפלסטינים".

אבו מאזן מאיים על ארה"ב: "נבחן מחדש את מערכת היחסים עמה"
"כל הצמרת הפיקודית חוסלה": פרטים חדשים על תקיפת הקונסוליה בסוריה

פגישה זו מתקיימת על רקע התדרדרות היחסים בין חמאס לקטאר בתקופה האחרונה. לאחר הדיווחים על כך שקטאר שוקלת את המשך תפקידה כמתווכת בין ישראל לחמאס, הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום (שבת) כי הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את האמירות הקטארית. על פי הדיווח, ארגון הטרור חמאס כבר מקיים מגעים עם שתי מדינות ערביות, אחת מהן היא עומאן, במטרה להעביר אליהן את ההנהגה המדינית בראשות אסמאעיל הנייה.

הפגישה בטורקיה (צילום: רשתות ערביות)
הפגישה בטורקיה (צילום: רשתות ערביות)

בתגובה לפגישה, צייץ שר החוץ, ישראל כ"ץ, כך: "ברית האחים המוסלמים: אונס, רצח, חילול גופות ושריפת תינוקות. ארדואן, תתבייש!". ארדואן נאם בפרלמנט הטורקי השבוע והאשים את ישראל בהרג אלפי ילדים פלסטינים ברצועת עזה. "הם כבר עקפו את היטלר", אמר, וזכה למחיאות כפיים סוערות כשברקע נשמעו גם קריאות "מוות לישראל". ארדואן הבטיח כי "כנגד כל מי שמנסים לקבל את הסימפתיה של ישראל כשהם ממשיכים לכנות את חמאס ארגון טרור, אנחנו נמשיך לתמוך במאבק הפלסטיני לעצמאות בכל תנאי ולהגן עליו באומץ".

כזכור, שלושה מילדיו של אסמאעיל הנייה חוסלו בתקיפה ישראלית ממערב לעיר עזה לפני כשבועיים. על פי הדיווחים, ברכב שהותקף במחנה הפליטים שאטי, שהו יחד עם ילדיו של הנייה - חאזם, אמיר ומוחמד, גם שלושה מנכדיו - אמל, רזאן וח'אלד, שנהרגו גם הם בתקיפה. בתגובה לחיסול, אמר הנייה: "עם הכאב והדם אנו יוצרים תקווה וחופש עבור עמנו, המטרה שלנו והאומה שלנו. הבנים שלי נשארו עם עמנו ברצועת עזה, ולא עזבו אותה. בני העם הפלסטיני שילמו מחיר יקר וגם אני".

ילדיו של הנייה שחוסלו בתקיפה בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ילדיו של הנייה שחוסלו בתקיפה בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

כמו כן, אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, סבאח הנייה, תושבת תל שבע בת 57, נעצרה לאחרונה בחשד לעבירה של מגע עם סוכן חוץ, אהדה ועידוד למעשה טרור והסתה נגד ישראל. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרה עד ליום ראשון הקרוב, לצורך הגשת האישום נגדה. בדיון הארכת המעצר, נציג המשטרה ביקש שלא יאפשרו להנייה לבצע שיחות טלפון לאור המסוכנות מהעבירות המיוחסות לה.