טקס הלוויתו של ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורניה, נערך היום (שני) בביירות, בירת לבנון. על פי דיווחים של חיזבאללה, מורנייה, בנו של המפקד הצבאי של הארגון לשעבר, נהרג אתמול מתקיפת מסוק ישראלי בסוריה ביחד עם חמישה פעילים נוספים. בארגון



בעוד שאתמול דווח על שישה הרוגים מחיזבאללה, היום מדווחים באיראן כי בתקיפה נהרגו גם שישה חברים במשמרות המהפכה, ובסך הכול - 12 בני אדם. אחד ההרוגים האיראנים הוא עלי מוחמד-אללה דאדי, גנרל לשעבר במשמרות המהפכה.



מורנייה הבן מילא תפקיד מרכזי בהכנת גזרת רמת הגולן לעימות מול ישראל. הוא פיקד על לוחמי חיזבאללה בלחימה מול המורדים והטמיע שם תשתיות לעימות מול ישראל. גורמים מקומיים מסרו כי היעד לתקיפה היה שיירת כלי רכב בו נסעו חמישים מחיזבאללה. זוהי התקיפה הרביעית שמיוחסת לישראל מאז תחילת הלחימה בסוריה.


גורמי מודיעין במערב אמרו אתמול על מורנייה כי מדובר ב"אדם שעמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה". לטענתם, הוא תכנן פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן, פיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות, מטענים, ירי נ"ט ועוד.

גורם בכיר בפיקוד הצפון התריע כבר לפני חודש בראיון ל"מעריב" כי חיזבאללה פועל על הגבול הצפוני ומפר מדי יום את החלטה 1701 שהביאה להפסקת האש בתום מלחמת לבנון השניה.