הילרי קלינטון, המועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, נאמה היום (שני) בכנס של איפא"ק, הלובי האמריקאי למען ישראל ואמרה: "דבר ראשון שאעשה כשאבחר הוא להזמין את ראש ממשלת ישראל לבית הלבן לביקור".



קלינטון התייחסה לברית ארצות הברית-ישראל ואמרה: "שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית הציל הרבה מאוד חיים של ישראלים במהלך התקפות הטילים על ישראל. אם אהיה נשיאה לא נאפשר לאיש לחשוב שאפשר להפריד בין ישראל לארצות הברית ולפגוע במחויבות הזאת". עוד אמרה קלינטון: "אמריקה זקוקה לישראל חזקה. ארצות הברית חייבת להמשיך ולספק לישראל מערכות הגנה ואת הטכנולוגיה המתוחכמת ביותר כדי להגן על בטחונה". היא הוסיפה כי "כולנו חולקים את אותה מחויבות בלתי מתפשרת לשלומה וביטחונה של ישראל".



על המצב הביטחוני בארץ אמרה: "הנשיא החדש לא יוכל להתעלם מהמצב בישראל, זאת לא אופציה שקיימת. זאת תהיה טעות איומה מצדה של ארצות הברית לזנוח את בעלי הברית שלנו. ישראל מתמודדת עם טרור בלתי פוסק של סכינאות והפצצות, ההתקפות הללו חייבות להיפסק באופן מיידי. המנהיגים הפלסטיניים חייבים להפסיק את החגיגות שבאות בעקבות האלימות ואת התמיכה הכספית במשפחות המחבלים". המועמדת לנשיאות ארצות הברית הדגישה כי "הגיע הזמן שאירופה תכריז על חיזבאללה כארגון טרור".



"הגישה כלפי איראן צריכה להיות חשדנית"


קלינטון דיברה על הסדר באזור המזרח התיכון: "ישראלים ופלסטינים אינם יכולים לוותר על השאיפה לשלום אך באותו זמן אסור, לעולם, לעודד טרור או לתמוך בו, או לחגוג אותו. אמנע בכל כוח מצב של כפיית הסדר באזור, אפילו אם זה יהיה הסדר של האו"ם". על ההסכם עם איראן: "הגישה שלנו כלפי איראן צריכה להיות חשדנית. איראן ממשיכה לממן טרוריסטים פלסטיניים ואת חיזבאללה בלבנון, נשתמש בכוח נגד איראן אם נצטרך".



על האנטישמיות הגוברת ברחבי העולם ובעיקר בקמפוסים, אמרה המועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית: "לאנטישמיות אין מקום בשום חברה. לסטודנטים שמתמודדים בקמפוסים עם ניסיונות השתקה - אל תפסיקו לדבר".



לסיום עקצה קלינטון את יריבה, המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ: "אנחנו לא צריכים נשיא שביום שני הוא ניטרלי, ביום שלישי הוא פרו ישראלי ומי יודע מה הוא ביום רביעי. ביטחונה של ישראל הוא לא נושא למשא ומתן".



בתוך כך, לקראת נאומו המתוכנן הערב של טראמפ,  על פי הפרסומים, לא פחות מ־300 רבנים ואישי ציבור יהודים אורתודוקסים צפויים לקום ולצאת בהפגנתיות מהאולם כאשר טראמפ יפתח בנאומו. טראמפ עצמו, שנשאל על המחאה המתוכננת נגדו אמר כי "נראה מה יקרה. לא תמצאו אדם שהוא פרו־ישראלי יותר ממני. אני חושב שלעשות עסקה (בין הישראלים לפלסטינים - י"ק) הנו האינטרס של ישראל. אני לא מכיר יהודי אחד שלא רוצה שתהיה עסקה בין הצדדים, עסקה טובה, ראויה".