משרד החוץ דיווח הערב (שבת) כי צעיר ישראלי בן 18 התחשמל למוות בחצי האי סיני. לפי הדיווח, הצעיר שהה בחושה באזור שהוצף בגשמים וניסה לתקן בעיה חשמלית כאשר רגליו היו רטובות. כתוצאה מכך, הצעיר התחשמל, נפצע אנושות ומת מפצעיו בבית החולים. משרד החוץ מסר שהוא פועל מול כלל הגופים הרלוונטיים במטרה להשיב את גופת הצעיר לישראל. 



מותו של הצעיר בסיני מצטרף לחודש בו אירעו מספר אירועים בהם נהרגו תיירים ישראלים בעולם. ב-16 לאוקטובר נהרג אושרי מלסה, צעיר בן 22, בתאונת דרכים ביוהנסבורג וצעירה ישראלית נוספת, רחל טקלה, נפצעה באורח קשה. התאונה נגרמה לאחר שהרכב בו נסעו התנגש חזיתית ברכב נוסף בצומת שבו הרמזור לא פעל בשל תקלה.



אחותה הגדולה של רחל, קאסו טקלה, סיפרה על מצבה של אחותה בפוסט שפרסמה בפייסבוק מספר ימים אחרי התאונה: "רחל אחותי במצב קשה. היא מונשמת וכל הזמן מקבלת כדורים, היא לא התעוררה מאז. יש לה תפרים רבים בגוף ושברים לכן היא מורדמת. היא לא שותה או אוכלת באופן עצמאי אלא מחוברת למכונות, בת דודה שלי נמצאת איתה ורבים מהקהילה היהודית שגרים שם הלכו להיות איתה, שזה לא דבר שהוא מובן מאליו. אני מתוכננת לטוס לשם, במימון הצבא".



שני הילדים נהרגו בגיאורגיה


מוקדם יותר החודש נהרגו שני ילדי משפחת גרינפלד, אחינועם ונבו, ושאר בני משפחתם נפצעו בתאונת דרכים שאירעה בגיאורגיה. התאונה התרחשה בדרך הידועה כמסוכנת ומחברת בין אזורים כפריים במדינה, כאשר ג'יפ המשפחה איבד שליטה ונפל לתוך תהום. כתוצאה מכך, נהרגו שני הילדים, אמם נועה נפצעה באורח קשה, אביהם חנוך ושני אחיהם נפצעו בדרגות קל-בינוני. עם הגיעם לישראל אתמול, הועברה נעה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם עברה ניתוח ומצבה הוגדר קשה אך יציב.



נבו ואחינועם גרינפלד
נבו ואחינועם גרינפלד



אבי המשפחה, חנוך, ספד לבתו בלווית הילדים: "מי ילמד אותי שתשעה קבין של דיבור ירדו לעולם, אבל כשיש משהו שאת (אחינועם) רוצה לספר אז את יכולה לדבר ללא הפסקה? על מי אסתכל ואתפלא מאיפה המרץ הזה לרוץ מפה לשם, מהכדורגל להתעמלות קרקע ואז לחזור הביתה ולספר לי מיד מה עשית?. איך למרות כל הניסיונות שלנו, למרות שגדלת עם שלושה בנים, לא עזר כלום ויום אחד החלטת שאת בת? מי יגרום לאמא לפתוח עיניים ולהתפלא איך יכול להיות שאבא משחק קלפים? אבל את ביקשת פעם אחת ולא יכולתי להגיד לך לא".