שני בני אדם התמוטטו ומתו היום (שני) בזמן שרקדו במהלך מסיבה בפסטיבל "נוורלנד" שהתקיימה בשטח סמוך לקיבוץ להבות הבשן. גבר בן 55 וצעיר בן 27, תושבי קרית שמונה, טופלו במקום על ידי גורמי רפואה ופונו לבית החולים "זיו" בצפת, אך מותם נקבע לאחר מכן בבית החולים. גופותיהם נשלחו למכון לרפואה משפטית באבו כביר לנתיחה לצורך קביעת סיבת המוות. 
מדובר בפסטיבל ברישיון והמשטרה פתחה בחקירה לבירור האירועים. בנוסף, שני צעירים נפצעו קל ובינוני לאחר שנחבלו במהלך הפסטיבל פונו לקבלת טיפול רפואי.

לבנון ערכה סיור לשגרירים הזרים באתר הטילים כדי להפריך דברי נתניהו
 משרד החוץ בלבנון ערך היום ביקור של שגרירים מערביים באתר הסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בביירות, עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעצרת האו"ם כי הוא מכיל טילים מדויקים השייכים לחיזבאללה. "דברי נתניהו מהבמה הבינלאומית החשובה ביותר אינו דבר פשוט", אמר לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני גורם מדיני בביירות. "הזמנו את נציגי המדינות כדי להפריך את הטענות".

הסיור שערך משרד החוץ הלבנוני. צילום: רויטרס
 
שר החוץ הלבנוני, ג'בראן באסיל, אמר כי "ישראל ממציאה פעם נוספת תירוצים כדי להצדיק תקיפה, ומהיכל הלגיטימציה הבינלאומית מתכוננת להפר את ריבונותן של מדינות, בעוד שהיא שוכחת שלבנון הביסה אותה ואת תוקפנותה, ושיהירותה ו'ידידותיה החדשות' לא יועילו לה גם הפעם".

לכתבה המלאה

דיווח: נורווגיה מתווכת בין ישראל וחמאס בנושא חילופי השבויים
עיתון אל אח'באר הלבנוני דיווח היום כי נורווגיה מתווכת בין ישראל וחמאס בנושא חילופי השבויים. כמו כן דווח, כי מדובר בעסקה הדומה במהותה לעסקת שליט וכי חמאס ברך על התערבותה של המדינה הסקנדינבית בתיווך, עליו אמון שליח מטעמה שערך ביקור בחודש שעבר ברצועת עזה.

העיתון דיווח כי מספר ההרוגים הגדול באירועים על הגדר ביום שישי האחרון הוא מהלך שנועד להוביל את חמאס להסלמה, וכי מטרתה של ישראל הייתה  לנצל את ההסלמה בתזמון עם קיומה של עצרת האו"ם השנתית בכדי לגבש דעת קהל עולמית שתחסל את ההתנגדות ותכין את הקרקע ל"מלחמה ישראלית חדשה". העיתון אף הוסיף, כי ישראל רצתה לגרום לחיזוק ההרתעה נגד המפגינים, לאור התגברות מספר המשתתפים בהפגנות נגד צה"ל על גבול הרצועה בשבועות האחרונים.
בתוך כך, פלסטיני נהרג אתמול ושבעה אחרים נפצעו במהלך עימותים עם חיילי צה"ל בגבול הרצועה, שבהם לקחו חלק כאלף פלסטינים, כך לפי דיווחים פלסטינים. במהלך המהומות התרחשו מספר מקרים של זריקת רימונים ומטענים, בנוסף להבערת צמיגים וידויי אבנים. מותו של ההרוג נקבע בבית החולים "שיפא". 
פרס נובל לרפואה לצמד חוקרים מארה"ב ויפן
עונת פרסי נובל לשנת 2018 נפתחה היום בהכרזה על צמד חוקרים מארה"ב ומיפן שזוכים בפרס בתחום הרפואה בזכות מחקריהם שסייעו למאבק בסרטן באמצעות שימוש במערכת החיסון של גוף האדם. 
 
ועדת הפרס מטעם מכון קרולינסקה בשטוקהולם הודיעה שפרופ' טסוקו הונג'ו (76) מאוניברסיטת קיוטו ופרופ' ג'יימס אליסון (70) מאוניברסיטת טקסס זוכים בפרס על "הגילויים שלהם של טיפול בסרטן באמצעות עיכוב של רגולציה שלילית במערכת החיסון". השניים יתחלקו בפרס הכספי של תשעה מיליון קרונות (מיליון דולר), שאותו יקבלו בטקס החגיגי ב-10 בדצמבר בנוכחות משפחת המלוכה השבדית. 
 
היועצת הבכירה של טראמפ חשפה: "גם אני חוויתי תקיפה מינית"
 ליאן קונווי, יועצתו הבכירה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשפה בראיון ששודר אתמול ב-CNN כי היא "קורבן של תקיפה מינית", זאת במהלך דיון על ההאשמות נגד מועמדו של טראמפ לביהמ"ש העליון, השופט ברט קוואנו, אשר הואשם על ידי מספר נשים בכך שתקף אותן מינית בעבר. 


"אני מרגישה אמפתיה גדולה לקורבנות של תקיפה מינית, הטרדה מינית ואונס", אמרה קונווי, שהסבירה: "אני קורבן של תקיפה מינית. אני לא מצפה שהשופט קוואנו או מישהו אחר ייקח אחריות על כך. לא מדובר פה בביל קוסבי ואפילו לא בביל קלינטון". עם זאת, ציינה: "קולן של הנשים המותקפות צריך להישמע".

לכתבה המלאה
בתגובה לפיגוע באיראן: כוחות משמרות המהפכה תקפו בסוריה
 משמרות המהפכה של איראן הודיעו היום כי שיגרו הלילה טילים לעבר מזרח סוריה בתגובה לפיגוע שהתרחש לפני כתשעה ימים במצעד הצבאי בעיר אהוואז. בהצהרה שמסרו הכוחות נאמר כי שישה טילים שוגרו ושבעה מטוסים הטילו פצצות לעברן של מטרות צבאיות. לפי הדיווחים, מספר בני אדם נהרגו בתקיפה, אך טרם נמסר אישור רשמי לכך.

שיגור הטילים האיראנים לעבר סוריה. צילום: רשתות ערביות
על פי הדיווחים באיראן, שישה טילים ששוגרו ממערב המדינה חצו את עיראק ופגעו ביעד באזור אבו כמאל שבמזרח סוריה. רשת "אל-מיאדין" המקושרת לחיזבאללה ציינה כי השיגור "מעביר מסר ברור לארצות הברית, ישראל וסעודיה". משמרות המהפכה טענו כי כי הטילים שנורו פגעו ביעדים אליהם כוונו, וכי מספר לוחמים ומנהיגים נפגעו בעקבות התקיפה. סרטון שפורסם בכלי תקשורת באיראן הציג כביכול את הטילים הבליסטיים, ששוגרו הלילה. על אחד מהטילים נכתב: "מוות לארצות הברית, מוות לישראל ומוות לסעודיה".
הזמר והמלחין הצרפתי שארל אזנבור הלך לעולמו בגיל 94
 הזמר והמלחין הצרפתי שארל אזנבור הלך היום (שני) לעולמו בגיל 94. אזנבור, שהיה מוזיקאי, שחקן קולנוע ופזמונאי צרפתי ממוצא ארמני, נולד בפריז להורים מהגרים והם אלה שהכירו לו את עולם התיאטרון מגיל צעיר. הוא התחיל להופיע בגיל תשע ופריצתו הגדולה הייתה כאשר אדית פיאף שמעה אותו שר ואירגנה לו סיבוב הופעות איתה בצרפת ובארצות הברית. הוא זכה לכינוי "פרנק סינטרה הצרפתי", ורוב שיריו עסקו באהבה.

אזנבור. צילום: AFP


מלהיטיו הגדולים ניתן למנות את Toi et Moi, She, Que C'est Triste Venise, Yesterday When I Was Young, La Bohème ועוד. בשנות ה-70 זכה אזנבור להצלחה בבריטניה בזכות שירו "She" שהגיע למקום הראשון במצעדים. בסך הכל מכר אזנבור למעלה מ-100 מיליון מתקליטיו ברחבי העולם, והופיע בכ-60 סרטים. בשנת 2011 קיבל את פרס סקופוס היוקרתי, המוענק מטעם אגודת הידידים של האוניברסיטה העברית בירושלים.

גל גדות בהופעת בכורה ב"משפחת סימפסון"
 השחקנית הישראלית גל גדות הופיעה הלילה לראשונה בפרק פתיחת העונה של סדרת האנימציה "משפחת סימפסון". כוכבת הסרט "וונדר-וומן" תרמה את קולה לתוכנית הוותיקה, וגילמה את דמותה שלה בפרק החדש "בארט לא מת". בפרק, גדות מגיעה לעבור אודישן לגלם את דמותה של ליסה סימפסון, עבור סרט אותו מפיקים הומר ונד פלנדרס על חוויה "רוחנית" כביכול שעבר בארט לאחר שכמעט נהרג בנפילה. פלנדרס אומר לגדות כי היא קיבלה את התפקיד עוד לפני שהיא בכלל קראה את הסצינה. 
 
הומר, לעומת זאת, אומר לשחקנית כי הוא אהב את תפקידה בסרט "מהיר ועצבני", אך כי אינו בטוח במה עוד היא שיחקה. כשגדות שואלת את הומר אם הוא צפה ב"וונדר-וומן", הוא עונה כי הוא "נרדם" בכל פעם שהוא רואה את הלוגו של סרטי DC, שהפיקו את הסרט. 

צפו בפרק המלא: