נשיא סרי לנקה בפועל, רניל וויקרמסינגה, האשים היום (שני) כי הממשל של הנשיא הקודם, גוטבאיה רג'פקסה, שנמלט המדינה בשבוע שעבר, לא סיפר לאזרחים את האמת על המצב הכלכלי, וזאת על אף שהוא עצמו שימש ראש הממשלה בחודשיים האחרונים.

וויקרמסינגה מונה לנשיא בפועל לאחר שרג'פקסה שלח בהודעת מייל את מכתב ההתפטרות שלו ביום חמישי שעבר, אחרי שברח למלדיביים ולסינגפור בעקבות השתלטות אלפי מפגינים על ארמון הנשיאות.

המפגינים בסרי לנקה בבית הנשיא (צילום: REUTERS/Dinuka Liyanawatte)
המפגינים בסרי לנקה בבית הנשיא (צילום: REUTERS/Dinuka Liyanawatte)

בריאיון בלעדי שהעניק היום לרשת CNN, הטיל וויקרמסינגה על הנשיא הקודם את האחריות למשבר הכלכלי שהביא את האי לסף פשיטת רגל והאשים כי הוא "הסתיר את העובדות" לגבי המצב האמיתי. "אני רוצה לומר לתושבים שאני יודע שהם סובלים", אמר. "חזרנו לאחור. אנחנו צריכים לאתחל. אנחנו לא צריכים עוד חמש או עשר שנים. עלינו להתחיל להתייצב עד סוף השנה הבאה, ובוודאי שבשנת 2024 תהיה לנו כלכלה מתפקדת שתתחיל לצמוח".

על אף שוויקרמסינגה הצהיר כי הוא מתכוון להתפטר מראשות הממשלה על מנת לקדם רגיעה, ולמרות שהמפגינים שרפו את ביתו, הוא מתכוון להשתתף בבחירות לנשיאות בפרלמנט ביום רביעי מאחר שלטענתו הוא "לא היה חלק מאותו ממשל". "אני לא אותו דבר, אנשים יודעים את זה", אמר וויקרמסינגה, שכיהן שש פעמים בתפקיד ראש הממשלה. "אני הגעתי לפה כדי לטפל בכלכלה".