צ'כיה קוראת להקמת בית דין בינלאומי לפשעי מלחמה באוקראינה, אחרי שהתגלו מאות קברים בעיר איזיום, ששוחררה מהכיבוש הרוסי. החוקרים האוקראינים איתרו גם מרתפי עינויים בשטחים המשוחררים באזור חרקיב.

שר החוץ יאן ליפבסקי הצהיר כי "אנחנו תומכים בעונשים לכל פושעי המלחמה", לאחר שהאוקראינים דיווחו כי יותר מ־400 קברים התגלו ביער ליד איזיום, כאשר על גופות רבות נמצאו סימני התעללות של עינויים והוצאות להורג. "במאה ה־21, התקפות כאלה נגד אוכלוסייה אזרחית אינן מתקבלות על הדעת והן מתועבות", אמר ליפבסקי. "אסור לנו להתעלם מזה. אני קורא להקמה מהירה של בית דין בינלאומי מיוחד כנגד התוקפנות". צ'כיה היא הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי.

האוקראינים הודיעו כי לפחות עשרה מרתפי עינויים התגלו ביישובים שהיו תחת כיבוש רוסי. באחד מהם, בכפר קוזחה לופן שבקרבת הגבול, נמצאו טלפון צבאי רוסי ושקי שינה על הרצפה, בעוד שמרתף עינויים התגלה גם בתחנת משטרה בעיירה בלקליה.

 "במהלך בדיקת הבניין גילינו כבלים שמחוברים למצלמות נסתרות בחדרים שבהם בני הערובה הוחזקו", אמר התובע של מחוז חרקיב, סרחי בולניקוב. "אנשים, כולל נשים, נאלצו לישון על הרצפה, ובמהלך חקירות הם עונו באמצעות מכות חשמל".

בתוך כך, הרמטכ"ל הבריטי, אדמירל סר טוני רדקין, העריך כי המלחמה באוקראינה צפויה להימשך עוד זמן רב וכי הנשיא ולדימיר פוטין נכשל בהשגת היעדים האסטרטגיים. "מהרגע הראשון, אמרנו שהמלחמה הזו הייתה טעות של פוטין, וטעויות אסטרטגיות מובילות להשלכות אסטרטגיות", אמר בראיון ל־BBC. "פוטין כשל בהשגת כל היעדים הצבאיים האסטרטגיים. הוא רצה לשעבד את אוקראינה, וזה לא הולך לקרות".

במקביל, מתריע המודיעין הצבאי הבריטי כי רוסיה מגבירה את ההתקפות על מתקני תשתית באוקראינה, בעיקר נגד רשת החשמל וסכרים. "בעת שהיא ניצבת מול נסיגות בקווי החזית, רוסיה צפויה להרחיב את המקומות שבהם היא מוכנה לתקוף בניסיון לערער את המורל של העם האוקראיני ושל ממשלתו", נאמר בעדכון.