כוחות אוקראינה משלימים את השתלטותם על השטחים ממערב לנהר הדנייפר - ובמרכזם העיר חרסון. הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי הצבא הרוסי הרס בנסיגתו מחרסון ומיישובי המחוז את תשתיות התקשורת, המים, החשמל והחימום, והבהיר: "נבנה הכל מחדש".

"השפלה גדולה לרוסים, פוטין הפסיד הכל": סיום המלחמה באוקראינה מתקרב?
תצלומי לווין חושפים: הסכר סמוך לעיר חרסון - ניזוק משמעותית
"קטסטרופה": לאחר שחרור חרסון מידי הצבא הרוסי - הגיעה הבשורה המרה

זלנסקי אמר כי חיל ההנדסה שלו גילה באזור כ־4,000 מוקשים וחלקי תחמושת שלא התפוצצה. המשטרה הציבה בחרסון מכונית עם קשר לווייני כדי לאפשר לתושבים להתקשר לקרוביהם במדינה. לפי זלנסקי, האוקראינים השתלטו על כ־60 יישובים במחוז חרסון, ובמחוז דונייצק עדיין ניטשים "קרבות ברוטליים", אם כי האוקראיניים נלחמים בקשיחות ומחזיקים מעמד.

שר החוץ דמיטרו קוליבה אמר כי שחרור חרסון הוא צעד בדרך לניצחון משותף של המערב במלחמה נגד רוסיה. ברחובות חרסון נתלו גם דגלי האיחוד האירופי. בחשבון טוויטר העוסק בנשק שנמצא בזירה האוקראינית נטען כי בגזרת חרסון נראו כלי רכב צבאיים ממוגני מוקשים מסוג אמיר המיוצרים בחברה הפרטית גאיה שמקומה בקריית טבעון.

משוריין ישראלי בשירות הצבא האוקראיני (צילום: רשתות חברתיות אוקראיניות)
משוריין ישראלי בשירות הצבא האוקראיני (צילום: רשתות חברתיות אוקראיניות)

אולכסיי ארסטוביץ', יועץ בכיר בלשכת זלנסקי, ציין כי איראן עצרה משלוחי נשק ארוך־טווח לרוסיה והוסיף כי ייתכן שהסיבה היא שהאיראנים "קיבלו הצעה שאי אפשר לסרב לה". נשיאי רוסיה ואיראן, פוטין וראיסי, שוחחו בטלפון ולטענת הצד הרוסי, הנושא היה העמקת היחסים המדיניים והכלכליים בין המדינות. שר החוץ של ארה"ב אנטוני בלינקן אמר כי הסנקציות יקשו על איראו למכור נשק לרוסיה.

הנשיא ביידן אמר כי הנסיגה הרוסית מצביעה על כך שלצבא רוסיה יש "בעיה אמיתית" וכי שני הצדדים "יאזנו את עמדותיהם לקראת החורף". שר ההגנה הבריטי בן וואלאס אמר: "לאוקראינה יש תנופה. זו לא תנופה גדולה, אך הכיוון חיובי. אבל איש אינו ממעיט בכוחה של רוסיה. היא רחוקה מלוותר".